helsingborgs djursjukhus

Igår fick vi åka akut till HBG djursjukhus med Nelson. Han hade gått och harklat sig hela dagen efter att pappa varit ute med honom på förmiddagen. När jag skulle gå ut med honom på eftermiddagen fick han en nysattack och började blöda ur ena näsborren. Jag fick köra med honom till hbg(alldeles för snabbt), väl framme fick vi vänta hur länge som helst på att få komma in. När vi väl fått hjälp och röntgat honom fick han ändå stanna kvar där över natten. Nu under förmiddagen hade de gått ner i nosen på honom med kamera och sett ett grässtrå. Haha så fult det låter, Nellis är en äkta mes. Glad han är bra igen i alla fall, pappa är på väg för att hämta honom nu. Åh så glad han kommer bli när han kommer hem, inte minst mamma. Stackars mamma lät helt deprimerad igår när hon fick höra om Nellis.

Nellis endast två månader.


Ikväll ska jag äntligen få träffa min favorit igen!

Lucky hanns inte med igår när jag fick köra till HBG men red honom på banan idag istället och han gjorde ett mycketmycket bra jobb. Skrittade ut en runda på Phiis eftersom att han ska sättas igång nu, det var hemskt. Helt sjukt att en häst kan dra så mycket när man skrittar och släpper man lite på tygeln bockar han eller vänder sig om hoppar i sidleds hemmåt. Aaahh, jag vet att han är pigg och allt nu men det är ingen häst jag pasar ihop med, han är så GIGANTISK!!!!

Snart kommer Nellis, ha det gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0