Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar.

Sitter och lyssnar på Kapten Röd och nynnar lite. Lucky var bara helt underbart fin idag, red mot all förmodan bort till banan och red igenom honom ordentligt. Han var väldigt mjuk och fin, fram för allt känslig för skänkeln. Ja, man kan inte bli annat än lycklig när en 600kgs häst lyder en för små hjälper, tjohooo! Lucky is the man, helt enkelt.

När jag kommit tillbaka från ridpasset tyckte mamma att vi skulle åka ner till klubben och kolla på unghästhoppningen. Herregud säger jag bara, SÅ MÅNGA unghästar som inte såg alls klara ut för sin uppgift, många ryttare som bara satt och drog ihop sina fina unghästar, slet dem i munnen, lade dem fel på nästan alla hinder och var allmänt dåliga. När man har en unghäst är det ok att komma fel ibland, för ibland blir det fel, det är unghästar och vissa gånger funkar inte kommunikationen mellan häst och ryttare. Men det vi fick se idag var extremt, usch usch. Fick i alla fall se två jättefina rundor på två superfina hästar. Den ena hästen hade jag tagit direkt om jag hade fått den, även om det sprang runt och hingstade sig något väldigt ute på parkeringen. Väl inne på banan var det totalt fokuserad, det är en tävlingshäst det.

Tog med mig kameran men eftersom att det var inomhus blev bilder riktigt suddiga och dåliga så raderade alla.

Imorgon ska Phiis få komma ut på en skrittur och Lucky på en skogstur med trav och galopp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0