Tävling klar

Jaha så var helgens tävlingar över. Jag är mycket nöjd, även fast vårat resultat inte var topppen.

Igår var Lucky helt sjövild haha, omg! Så lugn och fin på framhopp, kändes som han kunde gå in och sätta en grym runda. Men nej, Lucky ville bestämma allt själv, vilket resulterade till en halvt skenade häst, två rivningar och en volt. Aja han stannar ju i alla fall inte, tror Lucky blev så bara för att han var så lycklig. Jag bara skrattade åt Lucky efteråt, han är för söt.

Idag red jag fram honom mer och det gick mycket bättre, lika fin på framhopp men till skillnad från igår gick han att rida inne på banan, han var sig själv igen. Det var en A:O.a idag och satte upp ett bra tempo från början, allting flöt på som tänkt. Galopperade på som vanligt mot banans 8.e hinder, Elina hade sagt till mig att göra en halvhalt, men det försvann i farten, vilket gjorde att han petade den minimalt i framkant. Blev lite förbluffad över nedslaget och kom alldeles för stort in i kombinationen efter så han petade a-hindret, också väldigt lite. Annars hade vi en snabb tid och hade hamnat bland de främsta. Jag är mycket nöjd för det var inte min häst som gjorde fel denna gången utan jag. Hade det varit för ett år sedan hade jag tagit den där halvhalten, men just nu är jag lite ringrostig och behöver komma ut mer på tävlingsbanorna. Kändes annars lekande lätt hela rundan. Som Lena sa, han bara flyger över, han hoppar med sån krafft. 

Malin Baryard spanade in Laggy på framhoppningen igår, hon ändrade sig säkert efter att ha sett honom inne på banan i sken hahaha! 

Igår var det en 120cm och idag var det en 125cm klass. Nationellt båda dagarna.

Överlag har det varit en supernyttig tävling, både jag och Lucky måste få mer rutin tillsammans på nationella banor, det är ändå ganska stor skillnad från reg till nat. Banorna i helgen passade oss bra, tyckte kanske att gårdagens bana hade för lite linjer, okej att det är utomhus men någon linje kunde det varit. Det var det idag i alla fall. Gårdagens bana hade inte en enda linje, lite trisst.

Från igår, i love u my man!


Från idag
Världens bästa mamma/hästskötare och älskade Lucky!


Nu ska jag vila en stund, gått och blivit förkyld med halsont och snuva. Blää på det, skulle träffa min älskade Hans idag men får skjuta det tills jag blir frisk. Ska i alla fall åka iväg och visa Joris för ett par spekulanter. Emmis ska ridas också, när jag kommer hem får jag rida Fendido.

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Malin

Awesome, Malin Baryard såg väl att det blir en Grand Prix-häst av Laggy än och var imponerad ;)

2011-04-10 @ 14:39:19
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Louise Elving

frågan är snarare Linn, vem kollar Inte in Laggy? ;)

2011-04-11 @ 12:45:12
URL: http://www.Aaero.devote.se
Postat av: Lina

Random fråga, men hur uttalar man ditt namn? Efternamnet alltså, alltid trott att du hetat Sketne :p Skjetne är norskt eller hur?

2011-04-12 @ 17:16:48
Postat av: A N G E L I J N A

följa varandra på bloglovin?:)

2011-04-13 @ 22:27:42
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0