Hoppning

Var och hoppade Lucky lite grann i ridhuset igår, gick mindre bra. Väldigt ringrostig som hoppryttare så det gick inte bra direkt. Lucky hoppade helt okej, var lite olydig och sprang förbi en gång men annars skötte han sig bra. Hoppade till vänster ngt på oxer, men inte på räcket. Bestämt mig för att jag ska låta antingen Elina eller Sigge hoppa Lucky. För att se om det är min ridning det är fel på(vilket det säkerligen är) eller om det är Lucky som bara myglar haha. I vilket fall som helst kan det vara väldigt nyttigt att se någon annan rida ens häst, speciellt när det är någon som är så mycket duktigare än en själv. Tänkte fråga Sigge om han vill tävla Lucky ngt också, kanske hoppa en 120 och en 130 i Skabersjö eller så.

Vet att alla säger att man både har ups- and downs men sista tiden har det varit mer downs än ups. Sitter nere i dalen och kan inte ta mig upp helt.

Med Fendi går det i alla fall supersuper bra, hur härlig som helst är han. Var ute och red en sväng i skogen idag igen och han tuffade på så fint. Hans galopp är bara helt magisk! Phiis hade vilodag idag och Lucky fick en tur i skogen som vanligt. Inget märkvärdigt. Cykade till galoppstallet vid 1 och gick igenom allt inför mitt passande av hästarna när Johan & Kisse + familj åker på semester. Vid 3tiden red jag och Johan ut en runda, jag på Cirkus och Johan på Arken. Första gången jag red Cirkus, men det gick bra. En väldigt härlig kille, endast två år men hur trevlig som helst. Lite livlig också men det gillar jag, tycker det skall vara lite bus när det kommer till unghästar hihi.

Är ganska trött idag, satt och kollade på "dödligt vapen" till 1 igår natt sen upp vid 6 som vanligt, men lade mig i sängen och sov till 9 efter att jag matat hästarna. Konstigt att jag kan vara trött efter så pass mycket sömn.

En liten videosnutt från igår.


Snart är det dags för unghäst VM, håller alla tummar jag kan för Sigge & Whispel!! Hejja hejja!!

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Amanda

gud vad jag känner mig kass när jag ser filmer på dig och du bara klagar! du rider så sjukt bra linn, tryck inte ner dig själv! känslan kommer igen, du får bara vänta lite, vissa svackor är helt enkelt lite längre än andra :).

2010-09-18 @ 19:03:59
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Jennie Kristensson

ni är så fina och du rider så väl :) alltid en fröjd att se er!

2010-09-18 @ 19:32:22
URL: http://jenniiie.webblogg.se/
Postat av: Bella

sv; Men det är klart jag kan hjälpa till:) Säg bara till så kikar jag på det nästa gång jag är på jobbet!



MM finns så mycket fina träns men har också den tendensen att samla på mig för många:p

2010-09-19 @ 06:51:10
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jisses vad du gnäller, du har väl hur bra resultat som helst i år?! Känns det inte hundra hade jag åkt till veterinären och kollat upp hästen ist, tycker det låter som en god ide med tanke på att han springer utanför, och det brukar han väl inte göra.

2010-09-19 @ 14:33:24
Postat av: Linn Skjetne

Möjligt att jag gnäller, gnällspik som jag är. Inget fel på Luckys hoppning, han har sprungit förbi förut så det är inget nytt...

2010-09-19 @ 18:23:41
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0