Tjo tjo

Egentligen har jag ingen lust att blogga eftersom att Lucky inte är sig själv. Känns som om hela den här bloggen är uppbyggd på honom. Men men, tänkte i alla fall berätta att vi lever och igår fick vi med en "ny" sadel med hem från Falkenberg till Lucky. En Equipe Linnea. Den var väldigt skön att rida i och verkade som om den låg bra på älsklingen, men vad vet jag, kommer ju inte ihåg hur han kändes innan vi fick den nya...

Sadeln(Amerigon) låg inte katastrof dåligt på Lucky som det verkade som, men den låg låååångt ifrån bra. Anna som jobbar på horsefarm sa att sadeln var för svängd för honom(som jag trodde) och för smal(som mamma trodde). Ligger inte stilla alls och vippar fram och tillbaka. Ska träffa hon som provade ut amerigon nästa vecka någon gång, vill häva köpet och få pengarna tillbaka...

Phiis är inte bättre, så ska få hit en veterinär snart.

Fendi är grym och har hoppat lite till och med. En duktig treåring.

Idag ska jag i alla fall få rida Lucky, har Equipe sadeln på prov i 1vecka - 10 dagar. Nu ska jag ta in hästarna sedan se om det går att rida i regnvädret. Äckligt väder nuförtiden.

LOVE U!!


Love Linn

Kommentarer
Postat av: sabina

super kul du bloggar igen linn<3

2010-10-28 @ 14:25:58
Postat av: Helle

Jag hade en häst innan som hade problem med ryggen, jag prova ut sadlar hos Anna och det blev super bra! Hon kan verkligen sin sak!:)

2010-10-28 @ 14:27:56
Postat av: A

Ja jag trodde med det var så sadeln låg att dömma av hästens ryggform och hur bommen ser ut på just DJ modellen, så säger det sig själv att det inte passar, hästens rygg får liksom anpassa sig till bomformen :( Blev väldigt förvånad när Caroline (internationalshowjumping) fick utprovat just den modellen till sin häst med spikrak rygg, är rädd att samma sak händer med den hästen... :(



Finns risk att din häst har en låsning i SI lederna, de brukar få det vid sådanhär problem, och blir sig inte svjälva igen förren det är åtgärdat.



Linnéan är enligt mig equipes bästa sadel :)

2010-10-28 @ 14:57:16
Postat av: Tora

Linn! Tappa inte modet, ni fixar det här och du kommer att få tillbaka din älskade Lucky :) Jag har Linnea-sadeln och jag älskar den! Jag har tre hästar som ser helt olika ut och den passar alla, den har lixom bred anläggningsyta som verkar passa många :) Jag vet att du kommer att fixa det! Och sedan tänkte jag på det med att du har varit hos Sylvana, hon är grym, du kan lita på henne :) Hon har "räddat" en av mina hästar och behandlar inte i onödan.

Och tro på dg själv och din känsla, det finns ingen som känner Lucky så bra som du så det är din magkänsla som är rätt! Tvivla inte på den!

KRAM!

2010-10-28 @ 17:23:57
Postat av: Linn Skjetne

Svar till A: Han har en låsning i SL- leden.



Ni andra: Tack för fina ord :)

2010-10-28 @ 22:05:09
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Sara Wahlund- Unghästar/ Världscup häst.

Älskar o läsa din blogg min vän! men förstår din bloggtorka, jag känner desamma nu när Chappe inte är igång ordentligt..

2010-10-28 @ 22:35:25
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: A

Ok. Har ni någon bra kiro?

2010-10-28 @ 22:44:37
Postat av: Sandra Johansson

Kul med Fendi! Han verkar vara en riktig stjärna! :)

Hoppas sadel-problemen löser sig snart så ni kan komma igång o visa ert riktiga jag!

2010-10-29 @ 18:44:37
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0