Fendi

Idag har det varit en helt okej dag. Först imorse åkte jag och mamma upp med en väldans fart till åsbo rf. Vi hade planerat att åka vid 20 i 10 för att titta på Matilda när hon skulle tävla i dressyr. Istället ringer Matilda vid 20 ö 9 och undrar om jag kan ta med min hjälm, då de hade ändrat reglerna att man inte fick rida med hatt längre. Som tur hann vi dit och Matilda gjorde en superfin runda med sin fina hoppstammade häst. Hade jag ridit msv b dressyr på någon av mina hästar hade jag varit stolt haha.

Vågar inte mig på att skriva hästens namn.


Sen när vi kom hem gjorde jag och mamma te och gottade ner oss i soffan framför VM finalen. Visste redan resultatet eftersom att idiot-eurosport inte sände det live, men det var ändå spännande och jag gillar verkligen den tävlingsformen som det är i VM finalen. Abdullah red grymt bra, en stor skräll, och jag ääälskar när "outsiders" slår till. Som jag sagt förut är Hickstead världens bästa häst(efter mina då haha) med bara felfria rundor. Vet inte om det är så vanligt inom VM sammanhang, men helt klart en gedigen prestation. Kul att Philippe vann, måste säga att han red alla 4hästarna absolut bäst. Till och med bättre än Pessoa.

När vmhoppningen var slut mockade jag och red upp till ridbanan med Fendi, mamma knäppte ett par bilder. Efter det blev det en barbackatur på underbara Lucky-Luke. Phiis är särit svullen och lite halt. Typ lyktstolpe-ben.se

För er som undrar lyckades Phiis fastna med sitt högra bakben över mellanväggen i transporten igår. Fråga mig inte hur han lyckades med det, borde egentligen demostrera hur han stod. Men ni kan tänke er en balettdansös som står med benet rätt ut-upp med benet. Helt otroligt att han ens kunde stå så med benet, aldrig uppfattat den hästen som vig, men tydligen hade jag fel. Han borde ha sträck sig förskräckligt mycket, antagligen därför han är halt. Sår har han i massor också. Oerhört klantig häst, stod så lugnt och fint hela turen vi var ute, sen när det var 2min tills vi var hemma(efter att kört i 15min) gjorde han detta utan någon som helst förvarning. Suck.

Världens finaste treåring, Fendi, har gått över bommar två ggr nu. Hur duktig som helst :)


Love Linn

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men du är väl för snäll du! :) Sorry för panik-samtalet imorse!! Ni gjorde en mkt stark insats!Kram Matilda & Armagnac :)

2010-10-10 @ 20:20:37
Postat av: Sara

Sv: Tack vännen <3 De känns lite bättre nu men de grämer mig fortfarande.. men de blir nya tag till nästa helg i Flyinge..



Fina fina Fendi! Och du... GE MIG TRÄNSET!!! :P Jag vill ha ett sånt till Marengo ;)

2010-10-10 @ 20:32:43
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0