Sadeln

Imorgon ska vi som sagt till SM, ska bli skitkul. Hbg ligger väl bara en halvtimme-40min härifrån så det är ganska chill. Lade ut en annons på sadeln igår på hästnet.se och det meilade genast en tjej från sthlm eller ngt. Tydligen kände hon en som var med på SM så den ryttaren skulle prova sadeln på sin häst och var den för vid för hennes skulle de köpa den. Nu får vi se hur det blir, det blir ju lite grand först till kvarn när man ska sälja något. Ja just det, tydligen visade det sig att det var Karolin Kamensky som hon kände och Karolin skulle prova sadeln på Tiesto. 

Haha just nu slog det mig att Karro lånade en pessoabett av mig när vi var på meeting i ludvika för riktigt många år sedan. Hon red munboro mulligan och jag red Indi. kanske var det 1998 eller ngt. Ett riktigt kul meeting för min del. Flög av som en vante i första klassen(Indi hade en tendens till att hoppa mig ur sadeln haha), men avslutade meetinget med flera placeringar och uppskrapade knän från att min bror jagat mig.(jag trillade såklart, så typiskt mig).

Lasttränade Phiis innan idag med, han skötte sig nästan hela tiden, mosade mitt lillfinger lite grand och slet av lite hud. Känslig som jag är mot sår och blod höll jag på att svimma efter att jag sett såret(säkert en halvtimme efter att allt skett)  Haha riktigt wierd att det bara gör ont när man sett skadan, haha annars kände jag inget.

Nu ska jag sova, sköt om er! Natti


Love Linn

Kommentarer
Postat av: Louise - Från flygplan till hästryggen

Åh vilken härlig bild! Vad snyggt tränset var förersten!



Skall bli kul att ses imgorgon! Hm, kanske borde byta nummer? ;) <3

2010-03-14 @ 00:28:01
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv; Kan det inte bara vara en fas då? Ibland är det ju så med unghästar att de inte tycker att det är kul för att det är svårt... Kenny hade ju en sådan period i höstas, när hon bara inte ville hoppa (och hon hade inte ont någonstans...). Då provade jag att först inte hoppa på nästan en månad, sedan hoppa natur/terränghinder några gånger, och göra superenkla grejer - sedan dess är hon helt tokig i hinder haha!

2010-03-14 @ 11:06:24
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Angelina

Ta chansen att få en ganska så fin header. Kolla senaste inlägget.

2010-03-14 @ 12:01:21
URL: http://angelinasvanillin.blogg.se/
Postat av: ebba

urhärlig bild! :D

2010-03-14 @ 17:23:53
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0