Ridningen klar

Red alla tre nu på förmiddagen/morgonen. Började vid nio och var klar vid 1tiden. Lucky var fin och pigg, inte lika tittig idag. Fellow fick gå första gången på banan ute på evigheter. Stod ett par hinder utanför på den ena längsidan och där skulle han absolut INTE gå förbi, men jag vann och sen var han jävligt fin om jag får säga det själv. Red igenom debutant fälttälvans dressyrprogram och det kändes riktigt bra. Gör jättefina ökningar i galoppen och går stadigt nästan hela tiden.

Nu undrar ni säkert varför jag red debutans dressyrprogram, men det är ju faktiskt så att jag ridit litye fälttävlan och det var det enda programmet jag kunde hahah. Ska plugga på lc:2 också, har ridit det mååånga gånger innan så ska bara friska upp mitt minne. Ni tror säkert att jag är ganska dålig på dressyr eftersom att jag hela tiden gnäller över det haha, men red faktiskt på hela 72% i det debutantaprogrammet på en dponny som jag red till försäljning. De ni! Dressyrgudinnan finns inom mig ;)

Aja tillbaks till dagens ridning, sen red jag hem på fellow och gjorde iordning Phiis, vildingen... Han var helt mongolid och cpstark när jag red ut(överladdad), jag drog allt jag kunde men nej det gick inte att stoppa honom. Red in på ridbanan på vägen och där fick han ett ordentligt galoppass, helt lödrig blev han. Skönt att rasta honom ordentligt. Kanske är han lite mer lydig imorgon, för de senaste två ggr(innan ridpasset idag då) så har han varit riktigt lydig och fin. Stunder då jag njuter extra mycket.

Var så himla mysigt att rida idag, vi har ca 25-30 grader i solen här ute, kanske 15grader i skuggan, underbaaaart! För första gången den i höstas kunde jag rida ut UTAN JACKA!! Wiiiie, våren är här i Skåne. 

I och med att jag inte har några nya bilder på min dator kan ni titta på en video på mig och Lucky från i somras. Det blåste jättemycket så ni kan stänga av ljudet på den och sätta igång låten under. :D Bra va?



Ha en underbar dag, nu ska jag mocka sen iväg och gymma ikväll. Imorgon kommer mina trevliga norska vänner från gymmet hem till mig på min hemlagade pizza. Lyllos dem va?

Love Linn, ps. Lucky är bäst.

Kommentarer
Postat av: Jennie

hatar det nya LC:2 programmet, LB:1 är MYCKET lättare. lcn är så ryckig, om ja får säga vad jag tycker alltså ;) hihihi dressyrnöööörd :D

2010-03-25 @ 21:28:04
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

shut up! är det möjligt?!?!! fyyy vad orättvist.. där jag bor var det i går natt -25.. :S på dagarna, kring 0.. Sommaren är LÅÅNGT borta :( våren också

2010-03-26 @ 10:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0