Blåsigt värre hos oss.

Gud vad det blåser ute, red Lucky och Phiis imorse, det snöade hela tiden och Lucky var allt annat än glad. Plus att det är stenhårt nästan överallt ute, förutom på vår grusväg ut till asfaltsvägen. På Lucky red jag e runda, men på Phiis red jag fram och tillbaka på vägen några gånger. Phiis fick ha graman eftersom att han ibland får spel när vi rider ut och sticker. Har inget annat bett så det fick bli graman, han skötte sig. Igår när vi var ute fick han spel och hoppade ut bland stenar och snår, han hoppade säkert 120cm över en buske bara för att liksom. Idag höll han på att göra samma sak, men gramanen hindrade det. Lucky kändes fräsch och han var så fin så, lite missnöjd med vädret dock.

Igår kväll när mamma skulle mata hästarna så var Lucky jättehängig och ville inte äta. Jag gick ut och tittade på honom och gosade lite med honom, tog temp men han hade ingen feber och inga tendenser till kolik så jag och mamma gick in. Bestämde att mamma skulle kolla honom innan hon gick och la sig och jag innan jag gick och la mig. När mamma kollade honom hade han fortfarande inte ätit, stod bara och halvsov. När jag kom ut vid halv 12 låg han och sov, såg ut som han ätit med. Har inte pratat med mamma idag, men när jag kom ut i stallet idag så hade han ätit all mat och såg skitpigg ut. Tror bara att han var trött igår. Men nojjig som man är blir man orolig direkt, skönt att de inte var något fel på honom i alla fall.

Är så himla trött idag så ska nog gå och vila mig en timme eller så, ska ner och gymma sen med Ludwig och Öyvind, har inte tränat sedan i onsdags så det har blivit låååångvila för mig. Bara att träna extra hårt denna veckan.

Sitter just nu och lyssnar på Björn Rosenström, han har så löjligt roliga låtar. Kanske inga låtar man festar till men helt klart roliga att sjunga med till. Just det, mamma filmade lite igår när jag hoppade Fellow, ska försöka lägga in filmerna lite senare.



Love Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0