Lite positiv, lite negativ

Igår kväll blev allting lite, lite, lite, bättre. Först satt jag vid Lassys grav och hade en envägskommuniktion med honom. Svårt att få några svar men kan ju alltid låtsas. Blev lite mer tårar än ord. Fixade klart i stallet i alla fall och bestämde mig för att hoppa både phiis & fellow.

Hade förhoppningar på phiis eftersom att han alltid är duktig. Han levde upp till mina förväntningar och det gjorde mig lite glad. Plus att han kändes fräsch också, kanske det bästa av allt...

Fellow som nästan är ren dressyrhäst hoppade runt som en kanin på banan och jag kunde vända upp hur som helst och han visade som många gånger förut att han har en stor kapacitet. Vilket jag alltid vetat, men att han var så glad för att hoppa hade jag missat. Tror minsann att det kan bli en hopphäst av honom ändå. Återstår att se.

Som sist när jag hoppade Fellow och det gick skitbra hade jag Hackamore och inga senskydd. Märkligt att en häst kan hoppa så bra "naturell". Han gjorde mig glad i alla fall. Tack!


Stor som ett hus, men ack så duktig och hjälpsam. Snygg med luva också.


Nu ska jag ut och rida även om jag känner mig sjuk idag.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Sikken härlig häst! Jag har också en som är stor som tusan och precis håller på att hoppas in. Han hoppar precis allt man styr honom men är inte så kvick i benen. Han behöver väl lära sig att hålla reda på benen osv men har du något tips på övning?

2010-06-19 @ 10:38:27
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Matilda

Snyggt alltså =D

2010-06-19 @ 21:30:12
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0