Sena kvällar.

Jaa det blir sena kvällar nuförtiden. Hästarna får gå ut i hagen tidigt om dagarna pga värmen och jag får rida sent när det börjat svalna. Klockan är 23:06 och jag har i princip precis kommit in från stallet. Det tar sin lilla tid att rida två hästar och gå promenad med en. Fast det är det helt klart värt, speciellt när det var en dag som idag. Lucky var helt fenomenalt bra och Phiis var helt uuuunderbar att rida. Phiis var otroligt lätt i handen och jobbade på som bara den. Ahh jag ÄLSKAR den hästen, det är en riktig liten arbetsmyra i honom, gillas starkt. Fendi var helt okej, han är fortfarande i en "uppfostringsfas", han gör sina saker ibland, och det är oftast tvärtom mot vad jag tycker och tänker. Han blir lite lite bättre hela tiden, men vad ska jag begära egentligen? Han har nästintill inte gjort ett skit i tre år och nu kommer jag här som en liten mupp och ställer krav. Hade jag varit häst hade jag också försökt med det ena och det andra.

Sadeln på Lucky som Sandra ville se. :) Den är så galet skön, ska den i och för sig vara till det priset!!
Jag är så himla mesig, började nästan gråta igår när jag var ute och red och det började blixtra, regna och åska. 1. för att jag inte ville att blixten skulle slå ner i Lucky(skit i mig, bara Lucky får leva).
2. för att jag inte ville att min sadeln skulle få regn på sig.


Lucky var lika pepp som vanligt innan dagens ridtur! Hur kan man inte tycka att han är världens sötaste? Wiiie finaste Lucky <3


Phiis posade friskt i boxen! Så himla go!


Fendi försökte samma, söt i alla fall. Skenet kan bedra ibland, men glad i honom är jag ändå.


Kul med lite nya bilder va? Känns som jag är sämst på det nuförtiden. Love Linn


Kommentarer
Postat av: Sofia

hur varmt har ni där nere? det är varmare inne i huset så bäst är att sitta i skuggan här iaf, där det blåser lite. Sedan är jag så glad för värmen efter den hemska vintern, hatar snö :p



haha den andra bilden var ju för härlig !

2010-07-13 @ 11:22:23
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Amanda

Snyggt schabrak! Sadeln är det ju knappast något fel på heller ;). Har fixat inlägget om falsterbo shoppingen nu.. Skäms nästan över mig själv.

2010-07-13 @ 15:43:49
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Sandra Johansson

Riiktigt snygg! Förstår att du är rädd om den, om man inte vore det är det nog lite konstigt :)

2010-07-13 @ 15:45:41
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: evelina Wahlström

du är inte ensam om att vara "mesig" när det gäller hästarnas säkerhet.. när det började åska här så fick mina komma in även om de har gått ute i mer än 1v nu men jag tyckte att de var säkrare i stallet när det åskade.. dock hade vi aldrig det så nära.. men ändå

2010-07-13 @ 23:46:29
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/
Postat av: Louice Råå

vart har du köpt de supersnygga schabraket? :P

2010-07-14 @ 13:23:10
URL: http://louiice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0