Tråkigt väder ute.

Det är nollgradigt ute och något kommer ner från himmlen, snö, regn, strösocker ja inte vet jag. Riktigt tråkigt ute i alla fall, vill egentligen bara krypa ner i sängen och sova en timme. Funderar skarp på att göra det så jag orkar med träning ikväll. Ska bli så underbart att gymma igen, känns som en evighet sedan sist höhö.

Glömde säga att jag anmälda mig till Jörgen Larsson träning igår, 4 lektioner 1000kr. Passar bra eftersom att Elina & Sigge åker i väg till Arezzo och tävlar så kan behöva träna lite innan första tävlingen. Har aldrig tränat för honom så jag vet inte alls hur det kommer gå.

Vem tränar ni för? Hur viktigt tycker ni det är med att träna för en "känd" tränare/ryttare?



Love Linn


Kommentarer
Postat av: Gabriella

jag tränar ca varannan vecka för en tränare, hon har tävlat som barn upp till msv men sen slutat tävla då hon har tappat intresset helt. Dock åker hon med mig på många.

Hon är nästan helt okänd, men hon är skitbra! Min häst gör stora framsteg varje träning för henne, så nej jag tycker inte att det är viktigt att tränaren är välkänd :))

2010-01-19 @ 13:20:18
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/
Postat av: Jennie

Känd eller inte, bryr jag mig inte om. Viktigast är att vi passar ihop och att jag får den hjälpen jag behöver :) Jag tränar för Anki Lundgren som jag tränat för sen ponnytiden(dressyr) och sen är jag med i en hoppgrupp där Gunilla Svensson är tränare :)

2010-01-19 @ 16:52:10
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Tora

Jag tränar för Carin Elg, hon har tävlat upp till svår hoppning men är ingen kändistränare. Dock är hon världens bästa! :) jag hade så dåligt självförtroende efter att ha tränat för Ted Nätterqvist så vi har byggt upp det tillsammans :) Sen tränar jag för Henrik Lanner lite då och då eftersom han har haft Pandan innan. Men jag tycker inte det spelar någon roll om tränaren är känd eller inte. Så länge han/hon har koll på läget och man klickar med honom/henne så tycker jag det är viktigare! För det är ju faktiskt så att allas personkemier inte passar ihop och då kvittar det om det är världens bästa tränare. :)

2010-01-19 @ 17:00:08
Postat av: Linn Skjetne

Jag håller med er alla :)

2010-01-19 @ 22:04:06
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tränar för Chanette Bellander och jag trivs jättebra med henne. Jag tycker inte det är viktigt att ha en kändistränare, man ska träna för en tränare som man har förtroende för och litar på och en som man kommer överrens med. Sen tycker jag även att det är viktigt att man känner att man kommer framåt i sin träning. Och när man känner att det tar stopp så tror jag att det är dags att byta. Jag har nästan precis börjat träna för Chanette och min tränare Hanna som jag red för innan har jag tränat för i 10 år. Så vi känner varandra väldigt väl. Och ibland kan ja tycka att om man har tränat för någon så länge och tränaren känner en och vet hur man är som ryttare så ser tränaren också för det mesta bara samma fel och i mitt fall så verkade det som att Hanna blev lite "blind" på vad jag gjorde för fel. Ibland behövs det ett par nya ögon så man kan komma vidare med sin ridning :)

2010-01-20 @ 12:24:07
URL: http://ponyrider.devote.se
Postat av: Ida

Jörgen är väldigt duktig. Du kommer trivas med honom. Bra med olika tränare med många ögon :) Jag ska börja träna för Ebba Von Essen.

2010-01-20 @ 21:37:01
Postat av: Anonym

Haha skoj Ida, vi har bott i hennes gamla hus ;)

2010-01-20 @ 22:00:41
Postat av: Sofia

spelar ingen roll för mig om tränaren är känd eller inte. Det viktiga är att den är bra på att lära ut och förklara och passar min typ av ridning. Rider för en "gubbe/man" som heter Claes Jansson. Ridit för honom i tre år nu och jag gillar honom skarpt!

2010-01-20 @ 23:16:42
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag rider för Jörgen Larsson, tycker han är jätte bra med mycket bra övningar som stärker och göra hästen lydigare, vilket passar mig och min fjant häst väldigt bra :)

Postat av: Linnéa - http://hastliv.webblogg.se/

Jag tränar för Claes Brudefors och Eamon Hickey varannan vecka.



För Eamon är det mycket markarbete som gäller och han är väldigt noggrann med grunderna och att man ska rida snyggt och inte slarva runt.



För Claes däremot är det mer fart och han lägger mest vikt vid att man ska ha en bra rytm och att hästen ska vara glad och nöjd. Han är gärna den som höjder upp i slutet till skillnad från Eamon.



Dem är väldigt olika varandra men jag tycker dem kompletterar varandra bra. Brukar ibland åka iväg och hoppa för olika "kändis ryttare" vilket är väldigt kul :)

2010-01-21 @ 08:50:33
URL: http://hastliv.webblogg.se/
Postat av: Louise Elving

Är absolut med dom andra med att man inte behöver träna för några "kändisnamn". Speciellt har man märkt det när man bor här nere och faktiskt har tränar för lite namn men det har sedan visat sig att det var en total flopp och att mannen ifråga bara gör det för stålarna. TRänar nu för en Ehrengranat stipendiat på flyinge som heter Cecilia Sterner som är hur duktig och engagerad som helst, kan inte få någon bättre som tar av sin privata rid tid för att jag skall få vara med och hoppa mina med henne och de andra stipendiaterna.

Ang Sofia där uppe har jag också ridigt för Claes i typ 6 år när jag bodde hemma i Gbg. Otroligt duktig tränare som lärt mig alla mina grunder och han har nog befäst det mesta som andra bara fin slipat på!

Claes Jansson är något för de flesta..

2010-01-21 @ 16:18:24
URL: http://www.Aaero.devote.se
Postat av: Linnéa - http://hastliv.webblogg.se/

SV: Han bor mellan Falkenberg och Halmstad här nere i Halland men tror han brukar åka till Göteborg och ha träningar ibland med :)

2010-01-21 @ 17:15:39
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0