Snö, buhu

Usch jag har verkligen lust att sätta igång hästarna nu efter vintervilan. Men det verkar inte som att snön och kylan vill ge med sig. Visst kan man motionera hästarna lite ute, men eftersom att det är precis noll grader här så bildas det jättestyltor och jag vill inte att mina hästar ska bryta benen eller vricka sig. Phiis går bara mer och mer upp i varv för var dag som går, han är mer uppe i luften än nere på marken när man leder honom mellan hagen och stallet, haha. Känns som jag kommer bli tvungen att bjuda på tårta när jag ska börja rida honom igen. När det är sånt här väder är det inte speciellt kul att ha häst, ett ridhus hade underlättat massor. Det enda man gör med hästarna nu för tiden är att borsta, mocka, ta in och ut och fodra. Jag vill RIDA! Jag är i alla fall glad att jag inte anmält till någon tävling i januari-februari. Lite panik man hade haft då med att sätta igång dem.

Till helgen ska jag och mamma i alla fall in till HFRK och titta på ponnyryttarna som hoppar på söndagen. Skara Hästsport brukar vara där samt Toprider. Ska se om jag hittar ett par bakskydd till Phiis, Eskadron. Köpte ett par framskydd, blåa, av dem när jag var där och tävlade med Lucky sist. Måste köpa nytt smörj(läderfett) ifrån CWD med. Har ni inte provat det så skulle jag verkligen rekomendera er att prova. Fungerar hur bra som helst, inte lönt att smörja med de billiga varianterna som finns. Jag använder CWDs lädervårdsprodukter på all min utrustning.

Snart ska jag ner till gymmet, starke-Linn! Imorgon blir det nog en löptur, har inte sprungit sedan nyårsafton.


de bakskydden jag ska köpa till phiis.

där har vi den, den gör underverk! :D


Take care, love Linn.

Kommentarer
Postat av: Sara

Naw <3 Tack vännen !

2010-01-05 @ 21:51:08
URL: http://sarawahlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0