Polis?

Precis suttit och tittat lite på polisens hemsida om vad det krävs för att bli polis. Fystesterna verkar inte bli några problem, men det här med att analysera och resonera, hmm. Funderar på att söka in till polishögskolan nästa år i januari. I sådana fall måste jag göra högskoleprovet nu i februari, och skicka in ansökan i mars. Måste bara bli svenskmedborgare också, tror att det krävs. Känns faktiskt lite tungt att bli svenskmedborgare, har alltid varit norsk och jag känner mig hemma i Norge. Får se om det går att ha dubbelt medborgarskap. Vi får väl se hur det blir...

Har precis ätit flera våfflor som jag gjorde innan, muuuums. Mätt nu och ska ut och mocka snart, red ut på både Fellow och Lucky innan, barbacka. Hur mysigt som helst, Lucky var lite för pigg emellanåt. Haha

Ska rida en runda på Phiis i eftermiddag också, såklart. Ingen får frysas ut hihi. Vid halv 7 åker jag ner till gymmet och tränar någon timme. Ska träna extra hårt idag, känner mig inspirerad till polisyrket.

Så här ser fystesterna ut:

Koordinationstest, Harres test

Kullerbytta, acceleration, riktningsförändringar, hopp och snabba nedhukningar i ett visst mönster. Höjden på hindren är 76 cm för kvinnor och 84 cm för män. Maxtid 16 sekunder för kvinnor och 15 sekunder för män.

Styrkeprov

Lyfta och förflytta en docka 15 meter. Dockans vikt är 77 kg.

Konditionstest, Coopers test

Löpning 2000 meter. Maxtid 9.30 minuter för män och 10 minuter för kvinnor.

Simprov

Utförs slumpvis.Provet omfattar 150 meter bröstsim, 25 meter ryggsim utan armtag samt hämtning av en docka på 1,5 meters djup genom dykning från vattenytan.


HAHAH så här snygg hade jag varit i en polismössa ;) Bra photoshop där, jag vet...



Enjoy love Linn


Kommentarer
Postat av: sarah

Min pojkvän ska också söka in! :) Vet inte om han gjorde de, men de flyttade ju datumet eller nått liknande! Hamnar ni tillsammans får du ta väl hand om honom! haha :P

2010-01-21 @ 13:20:50
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: sarah

Min pojkvän ska också söka in! :) Vet inte om han gjorde de, men de flyttade ju datumet eller nått liknande! Hamnar ni tillsammans får du ta väl hand om honom! haha :P

2010-01-21 @ 13:21:02
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Maja

Vi gjorde detta på idrotten i skolan en gång på gymnasiet :)

Utom simningen dock...

Minns att jag klarade allting med nöd och näppe X) förutom koordinationstestet som jag gjorde på 10 sek! :D



Måste man inte vara 20 för att söka, eller det kanske du blir i år?

2010-01-21 @ 14:17:35
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha Linn du är alldeles för söt för att vara polis, ingen kommer bli rädd för dig <3

2010-01-21 @ 20:28:17
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Julia

Man kan ha dubbla medborgarskap, min pappas arbetskamrat har ett amerikanskt för att han är halvamerikan och ett svenskt för att han bor här ;)

2010-01-21 @ 23:31:04
URL: http://ponyrider.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0