Ny istid?

Jaa joo, man kan ju faktiskt börja undra om det är en ny istid på gång? Vaknade och tyckte att det kändes ganska kallt på mitt rum, men ibland hittar man på saker och ting när man inte vaknat helt. Men den här gången hade jag rätt, nästan -20 ute. bläää. Idag blir det i alla fall ingen ridning. Glömde nog berätta att jag var ute och red på Phiis igår i alla fall. Ni som har mig på Facebook såg det på min status, men ni stackare som bara läser bloggen fick inget veta. Förlåt! Aja, det gick i alla fall mycket bra, red ut en sväng, hade på mig mängder av kläder. Snygg var jag inte men ganska varm. Säger som min mormor säger: Ingen är snygg när man fryser. Phiis var i alla fall väldigt laddad och gjorde några gethopp, haha. Han är faktiskt oerhört lättlärd, med tanke på att han bara blivit riden i ett par månader så gör han nästan allt som man ber honom om, han tar gloppskänkel till exempel mycket bättre än många andra hästar jag ridit. Jag vet inte helt vad det kan bero på? Jag känner mig inte som ett helgon när det gäller unghästutbildning men har tagit mycket hjälp av min tränare. Menmen tackar för lättlärda hästar.

Här har vi honom, Phiis. :)


Ha det bra folket, love Linn

Kommentarer
Postat av: Elin

Söt häst! :)

2010-01-08 @ 11:49:14
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Gabriella

jättefin häst! :D

2010-01-09 @ 22:09:51
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0