Min nya blogg!

Hej folket, nu har jag startat en ny blogg. Har haft några hästbloggar, men den här bloggen kommer att handla om lite allt möjligt. Bland annat min vardag, utrustning, hästarna, utbildning av unghästar, tävling osv. Ni förstår nog vad jag menar. Har haft ett hårt jobb med att få en bild på headern. Så är det någon som är bra på bloggdesign hör gärna av er isf. Antingen på Facebook eller på mailen, [email protected].  Tar allt hjälp jag kan få, så som den ser ut nu duger väl, men inget att hänga i granen, haha.

För er som inte känner till mig får jag väl ta en kort presentation av mig själv och mina hästar:

Jag heter Linn Skjetne, blir 20år i år, bor i skåne, hoppryttare, har tre hästar i stallet hemma. En 7åring e. Quite Easy ue. Lucky Light som jag haft sedan han var 4år, två 5åringar en egen uppfödning(dock min mamma som står som uppfödre och ägare) e. Cagliostro ue. Minotauros RP 114 och ett försäljningsobjekt e. For Feeling ue. Hills Double xx.  Med min 7åring, Lucky som han kallas, har vi tävlat 130cm hoppning under förrra året, och jag måste säga att jag har den bästa hästen i hela världen. Eftersom att han var 6år förra året var maxhöjden för honom på tävling 130cm. Vi gjorde tre starter tillsammans på den höjden och han satte nollan i samtliga starter. Lucky är världens bästa köp, kompis och häst, och det är en häst jag aldrig någonsin kommer göra mig av med. Har haft en del köpare på honom under åren men inga pengar skulle ersätta honom.

Sen har jag ju vår egen uppfödning. Carlito, men mer kallad som Phiis.(uttalas som peace) Phiis är en märklig filur som inte alla gånger har haft turen på sin sida, eller så är han bara dum? Phiis har en speciell läggning eftersom han är svag för stenmurar och mat. Han hoppar gärna in i stenmurar och skadar sig. Okej kanske inte gärna, men det har hänt ett par gånger. Mat är hans höjdpunkt i livet och tyvärr kan man se det på hans form emellanåt. Phiis blev inriden i somras av mig och vår granne, en häst med otroligt mycket livsglädje och energi - superrolig att rida! Vi har inte börjat hoppa ännu och förhoppningsvis blir det av till våren om han håller. Han är nämligen under uppbyggnad efte diverse operationer. Lösa benbitar sedan födseln lite här och där. Jag hoppas så otroligt mycket att han håller, han är trots allt vår lilla bebis och har en speciell plats i våra hjärtat. Inte minst i min pappas hjärta.

Sist men inte minst, eller jo minst storleksmässigt, har vi Fellow. Hans fullständiga namn är First Fellow, 5år och står här för försäljning. Fellow har under sommaren gjort några enstaka tävlingar med någon nolla i 90cm. Han har gått treårtest och fått diplom på fölvisning om jag inte minns fel. En supertrevlig och söt liten kille. Ägare är Gunilla och Sven från Axelvold, som för övrigt är de bästa hästägarna i världen. Jag rider fler hästar åt dem eftersom att de har hästar så det räcker och blir över haha. Något jag uppskattar väldigt mycket, unghästutbildning är livet!

Jag har säkert glömt massor att skriva, men känns som jag kommer att få massor av tillfällen för att uppdatera här. Ha en fortsatt trevlig dag, bloggläsare. Förlåt om det är massor av stavfel.

Love Linn. :)
(liten bild på mig och min Lucky)


Kommentarer
Postat av: sandra

Äntligen är Linn tillbaks! Jag kommer följa din blogg, det garanterar jag!

2010-01-05 @ 13:27:36
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Var det inte du som tyckte det var tråkigt att blogga? Hihi... Puss

2010-01-05 @ 13:59:28
URL: http://todayiamfeelingthis.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag älskar den bilden, himla fin!

2010-01-05 @ 15:51:55
Postat av: Linn Skjetne

Tack någon :)

2010-01-05 @ 16:10:03
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Jennie

Wiiie, Linn is back :D

2010-01-05 @ 17:13:58
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kommer följa din blogg :)

2010-01-05 @ 20:03:14
URL: http://sarawahlund.blogg.se/
Postat av: Elle

Så söt blogg linn! Du skriver jätte gulligt. Ska fortsätta att läsa den!

2010-01-08 @ 17:27:28
URL: http://balalaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0