Frankrike?

God morgon framför allt! Blev så upprörd när jag skrev inlägget igår om ponnymamman att jag helt glömde bort att berätta om mitt och mammas lilla möte med Sussie på Toprider. Jag har under den senaste tiden misstänkt att Luckys CWDsadel inte ligger som den ska och har funderat på om man kunde bygga om den eller ej. Vi gick till Topriders monter i HBG och frågade Sussi som hade försäljningen där. Hon berättade att det kostar ca: 1000kr att hon kommer ut och man rider lite i sadel och hon ser hur den ligger, aja tänkte vi helt okej. Det är ju oftast de det kostar med en sadelutprovare, mellan 500-1000kr. Sen berättade hon att man skickar sadel till Frankrike för ombyggnad, beroende på vad man ska göra men hela kalasen kostar mellan 100 och 500 euro. Alltså ca 1000-5000kr. Blä. Dyrt men det är det helt klart värt, får bara hoppas på att det går att bygga om, för i alla fall gör det inte det om tex. sadeln är extra framskuren och hästen inte längre kan ha en famskuren sadel pga muskler osv. Hästens sadelläge har ändrats. Jag som har sparat och sparat pengar till GBG horse show för att kunna lyxa runt lite där, men ser ut som att det inte blir någon lyx nu. Aja, bara Lucky blir nöjd så.

Menmen vi kom fram till att vi ska göra ett försök i alla fall. Men ändå är det lite frågor som blossat upp i huvudet. Hur transporterar man en sadel til Frankrike? Hur gör man om sadeln kommer bort? Hur lång tid tar det exakt? Tänk så gör dom fel?

Jag har verkligen INGEN erfarenhet av sånt här? Hjälp mig om ni har det.

Ett annat problem är, om sadel ska vara borta i 3-5veckor, vad ska jag rida i då? Tolga sadeln, som är alldeles för vid för Lucky? Blir väl till att ha 3 paddar under. Tävlingssäsongen som börjar snart med. Dröjer ett litet tag innan allting drar igång med utprovning och ivägskickning av sadel, Sussie sa att Lucky måste vara igångsatt först.




Uff, nu har jag lust att tröstshoppa. Ett Otto Schumacher träns för 3600kr... Men de pengarna får jag hålla i nu.



Love Linn

Kommentarer
Postat av: Jossan

SVAR: Det är ett märke som heter H.F.I och dom har massor super fina schabrak!! Tänk om man kunde få alla :-)



Fasiken vilket snyggt träns! Hittade du det?



Kram Jossan

2010-01-11 @ 12:55:12
URL: http://josefinmagnusson.blogspot.com
Postat av: Sabina :)

Vi skickade ner vår Equipe sadel till Italien. Den som jag hade till Halle o red i. Den var iväg ca 1 månad. Under tiden red jag i min andra sadel som jag hade till Bojje. Kostade nog 4000kr tror jag! Halle var så fruktansvärt bredd över ryggen, så vet inte om det kostar mer om det är mkt jobb dom ska göra. ingen aning. men sadeln blev super iaf.)

2010-01-11 @ 15:33:50
Postat av: Linn Skjetne

Okej tack Sabina, får nog räkna med 4000 minst i alla fall.

2010-01-11 @ 15:52:52
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Jennie

en som stod i mitt förra stall skickade iväg sin dressyrsadel och den var iväg jätte länge.. skickades till tyskland.. blev rätt dyrt och inget bra blev det heller, men ja vet inte men de var inte nöjda iaf.. det är den enda jag vet som har skickat iväg..

2010-01-11 @ 17:50:07
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag har också en cwd sadel som har gått upp i lädret. Iof är det garanti kvar på den, men de jag köpte den av skickar den till frankrike för lagning och jag får en lånesadel under tiden den är iväg. :)

2010-01-11 @ 21:59:31
URL: http://charlottegahm.blogspot.com
Postat av: Bella

Jag skickade min sadel för utbyte av bom, gick på runt 7000kr, och den var borta hela 2.5 mån, under den tiden red jag barbacka då min häst är vädligt känslig m sadeln, jag hopptränade även barbacka ett par gånger haha, men tävlingarna fick ligga på hyllan i nån måndad, riktigt trist!

2010-01-11 @ 22:07:28
Postat av: Linn Skjetne

Haha, ja jag har funderat på att inskaffa en barbacka gjord från hööks, haha!

2010-01-11 @ 22:26:09
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0