Som jag är.

Herreguud, nu har det hänt igen... Jo vadå tänker ni säkert då.

De som känner mig vet att jag ganska lätt stör mig på saker och kan göra en liten sak ganska stooooor. En sak som jag störde mig på nu, som jag glömt bort att jag stört mig på är:

DE SOM TROR ATT ALLA VIKTER PÅ MASKINER PÅ GYM ELLER TRÄNINGSSTUDIOR ÄR I KG!!!!! Aaaaah jag blir galen, typ som "jag tog 100kg i bicepscurls idag", ehh jo säkert. Isf är du starkare än stålmannen... Jag säger bara att I DE FLESTA FALL är vikterna i pound. Och ett pound är mindre än ett kg, dvs ca 0.45kg.

Prova att göra sama övning fast med lösa vikter i KG så kan man se en ganska stor skillnad. Dessutom är det svårare att köra med lösa vikter, beror på balans, stabilitet osv.

Kan inte alla noobs bara sluta tro att de är så jäkla starka och räkna ut hur svaga de är egentligen?! Haha



Fattar inte att jag orkar lägga ner tid på det här men var bara tvungen haha, påstår inte att jag är någon gymexpert men efter mina 4-5år regelbundet på gymmet har jag insett att jag inte kan ta 150kg i benpress i maskin och bara 75kg i vanliga knäböj...

Love Linn

Kommentarer
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Tack detsamma måste jag säga! Du och Lucky är verkligen en fröjd för ögat =)

2010-08-23 @ 09:17:31
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0