Går utför

Allting börjar gå utför nu, det är knappt 8 grader på morgen nu vid 6tiden när hästarna får mat. Vilket är lite för kallt att bara ha flugtäcken på sig. Kan alltid sätta ut dem med regntäcken men då måste jag ut och byta täcken redan vid 10-11tiden pga att det blivit för varmt. Jag väljer hellre då att låta dem äta sitt hö inne och ta ut vid 8tiden. Allt frid och fröjd för Fendi & Phiis, men INTE för Lucky. Lucky misstycker så sjukt mycket och leker gruvarbetare i boxen. Han jobbar som bara den för att komma ut på andra sidan. Vilket är ganska jobbigt för mig som har mitt rum nästan vägg i vägg med stallet.

Hade en riktigt konstig dröm inatt igen. Denna är för konstig för att ens kunna berättas. Kan man skämmas över sina drömmar? Ja tydligen.

Ska rida Phiis idag, blir i eftermiddag tror jag. Fendi ska få springa av sig i roundpenen. Börjar tvivla på att jag ska rida honom första gångerna själv. Helt sjukt vad taggad han är. Det är i och för sig bra för framtiden men kanske inte precis nu haha.

Här kommer en liten sumering av mig och Lucky under våra snart 3år tillsammans. Som han hoppar i dagstorp i mars 2010 är den lucky som det brukar vara. taggad och glad. Förväntar mig inte att någon ska intressera sig av det här men då gör jag det för min skull. tjing. 

September 2007


Januari 2008


April 2008


September 2008


Mars 2009


Maj 2009


Augusti 2009


Augusti(slutet) 2008


September 2009


November 2009 denna video segar hos mig.


Mars 2010


April 2010


Juli 2010


Juli(slutet) 2010


Love Linn

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag tycker ni två är helt fantastiska! Du har en häst av världsklass som du kommer komma långt med och du är jätte duktig :)Tänk vilken resa ni gjort från att hoppa typ 60 cm 2007 sep till o tävla 130 med placering 3 år senare. Är det inte fantastiskt? Jag håller tummar o tår o tror att det ärlite vila Lucky behöver, även om han inte vill... Kram Anne

2010-08-29 @ 12:07:55
Postat av: Sandra Johansson

Jag har tittat på alla videofilmer och kan inte annat än gratulera dig till det fantastiska arbete du gjort med honom/ännu gör! Det är hårt slit som lönar sig. Alla har vi svackor och jobbar man sig bara genom den kommer man ur den starkare än innan.

Fortsätt jobba Linn ni är ett sjuhelsikes ekipage!

2010-08-29 @ 12:18:22
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0