Klockan?

Klockan är redan 20 över 8, var tog tiden vägen egentligen? Aja, fellow blev visad, tyvärr var fellow riktigt seg. Superseg aldrig varit såååå seg innan så det var ju lite otur... Men men så kan det vara, vet ju att han är piggare i vanliga fall. Vid 4tiden åkte jag med Gunilla hem till henne och vi red ut på Emmis och Telli. Jag på Emmis och Gunilla på Telli, måste sett ganska roligt ut, Gunilla som är 175cm på en häst på 163cm och jag som är 167cm på en 172cm häst, haha. Emmis är ENORM, tyvärr var han också seg idag, varför detta? Måste vara att de inte är vana vid värmen och att de äter så mycket gräs ute att de knappt orkar något annat haha. Sen hade Telli, Fendi, Emmis och Hero sprungit mycket i hagen idag, Gunilla hade haft täcken på dem och såklart var dem såå svettiga under.

Mina hästar fick komma ut med tunna täcken och vid lunchtid plockade jag av dem på alla och dem njöt, ända fram till halv 6 när alla kom in igen. Långdag i hagen från kl 9 på morgonen, det gillas när Lucky fick vilodag. En vecka sedan han vilade sist.

Aja tillbaka till Gunillas place, när vi kom in efter en ganska krävande runda i skogen  med två väldigt tittiga hästar var det bara till att börja borsta och göra iordning Hero. Red en halvtimme på ridbanan och det var ganska mycket mer fart i honom idag än vad det varit på länge. Amerigo DJ låg riktigt bra på honom med, härligt.

Gammal goding som jag tipsar om nu. Aqualung Brighter than sunshine


Imorgon ska jag jobba kl 2, vet inte om det blir en eller två rundor. Det återstår att se. På onsdag ska jag släppa in hästarna och på fredag blir det ridning igen. Kommer nog iväg lite senare till gymmet imorgon än vad jag brukar, får bara träna lite senare ut på kvällen. Mamma kan säkert natta hästarna om jag ber henne snällt :)

Nu ska jag snart ge hästarna kvälls mat och borsta av dem allt damm från hagen, blää. Där får man för att man är snäll och släpper ut dem nakna haha.

Sköt om er, love Linn

Kommentarer
Postat av: Malin

Va, är du 1,67? :O

Jag som trodde att du var i min storlek.

Fast det är väl jag som är mini, 1,62 :p

2010-04-25 @ 21:23:51
Postat av: Linn Skjetne

Malin: haha ja jag är 167cm ;)

2010-04-25 @ 22:04:29
URL: http://linnskjetne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0