Full fart dagen igenom

Nu sitter jag här mätt och belåten, längtar tills jag kan träna på gymmet igen. Saknar alla underbara där nere med. Förhoppningsvis är jag frisk tills nästa vecka och jag antar att det kommer kännad riktigt tufft att komma igång igen efter två veckors vila. Aja, har annars ganska mycket att göra om dagarna. Har börjat jobba i ett galoppstall hos grannen och idag var jag där och red Klappen och Arken, två fullblod och jävlar vilken power dessa fullblod har. Helt sinnessjukt, bara man lättar lite för mycket på tygel flyger dem i väg i 200km/h. När jag lärt känna hästarna lite och så ska jag vara med till galoppbanan och hjälpa till med träningen där, skoj! Den 11maj hänger jag med dem på löp i malmö, jägersro. Årets första löp för hästarna i stallet, en eller två hästar ska med tror jag.

Torsdag blir nästa gång som jag intar stallet. Ska rida samma hästar tror jag och jag ska nog släppa in alla hästarna med. Det är en riktigt fin hingst som står där, en 2åring tror jag. Känns helt wicked att de redan börjar sadla och rida när de är 2år, men är ju lite annat inom galoppen. För dom är det helt naturligt och jag vänjer mig nog snart. Alla hästarna i stallet är väldigt lydiga och väluppfostrade och säkerheten är viktig. Tog med min säkerhetsväst och Kisse blev jätteglad när hon såg att jag skulle rida med den. Blir nog att fortsätta med det.

Red Lucky & Phiis här hemma innan jag stack iväg, båda var duktiga. Funderar på om jag ska ut och rida Fellow en runda, men just nu regnar det och är grått ute. Vi får se hur det blir. Ska snacka med en spekulant på Fellow ikväll, kanske blir hans såld nu? Inte lagt ut honom på annons så det hade ju varit det bästa att slippa det.

Arken och Kisse utanför stallet


från vänster: Klappen, Arken och Trollet


Ska väl ta lite egna bilder efter hand på alla hästar i stallet osv.

Ja just det idag red jag för första gången i galoppsadel, det var minsann annorlunda men roligt :D

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Louise - Från flygplan till hästrygg ToR

Snygging ! Upp med humöret !



Kan du inte hör av dig när vi kan ses? Har hittat en j'ätte bra mässa vi kan gå på i nästa vecka som är en starta eget mässa i Helsingborg!

2010-04-20 @ 20:30:02
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Louise Elving

detta lär ju passa dig med tanke på hur kvick du var i sadeln i helgen, hehe. Ganska otroligt men jag har också ridigt galopp, till o med löp. hahaha! Känns långt bort nu. :P

2010-04-20 @ 22:10:03
URL: http://www.Aaero.devote.se
Postat av: Louise

lite otippat men till och med jag har ridigt galopp, det gick tom så långt att jag red lopp. Känns ganska otroligt nu! hahah <3

2010-04-20 @ 22:11:14
URL: http://www.Aaero.devote.se
Postat av: Louise Elving

lite konstigt kanske men till och med jag har ridigt galopp, gick till o med så långt att jag red lopp. Känns ganska otippat nu! hahah.

2010-04-20 @ 22:13:40
URL: http://www.Aaero.devote.se
Postat av: Louise Elving

men vafan vad kommentar skiten laggade.. jaja, tre olika svar på samma inlägg. hahaha! man kan väl aldrig få nog av mig ller? <33

2010-04-20 @ 22:14:55
URL: http://www.Aaero.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0