Dressyren avklarad

ja dressyren gick faktiskt myyyycket bättre än vad jag hade trott haha. Red en LC:2 och Fellow var livrädd(!) för dressyrstaket och blommor och allt till en början. Men när han fick gå runt lite där inne så blev han  mycket bättre och gick bra enligt mig. Lite ostadig då och då sen att jag red 10m volter iställer för 15m volter är ju inte hans fel haha. Var helt övertygad över att 15m var halva banan hahah, men tydligen inte. Nu vet jag det till nästa gång. Ska faktiskt rida LC:2 ändå på nästa tävling. Kan programmet nu så slipper plugga på Lb:1 också.

Kan ju säga att jag inte direkt var helt pepp inför denna tävlingen. Somnade halv 3 igår, efter dressyrpluggande och telefonprat, haha. Kanske inte det mest optimala att börja plugga programmet halv 12 på kvällen dagen innan? Men det funkade ju, i alla fall hyfsat ;)

Tur att jag har min fina vän Jennie som peppade mig lite igår kväll innan jag skulle sova. Skickade sms till henne och fråga vad jag i helvete hade gett mig in på haha. Gullig du är Jennie :D Hoppas det gick bra för dig idag också. 

Domaren tyckte Fellow såg lovande ut och hon tyckte han skötte sig jättebra för att bara vara 5år gammal på sin första dressyrtävling. Lastningen och så gick jättebra med och Gunilla var så nöjd. Jag med!

Träffade vår gamla hovslagare också, ska förmodligen börja träna dressyr för henne. Hon hjälpte mig mycket när jag red fälttävlan på hennes ponny.

Nybadad och sydda knoppar, inte illa pinkat.


Sammanfattning.

För att vara en hoppryttare, första tävling, 5årig häst som knappt är riden i dressyr är jag helnöjd! Snygg va han med :D

Snart åker Fellow ut på annons så håll ögonen öppna.

Love Linn

Kommentarer
Postat av: Ida

Gud så fina ni är! Synd att jag redan köpt häst...

2010-04-02 @ 14:37:31
Postat av: Jennie

Ni är så duktiga! Stiliga är ni också. Tack själv!<3

2010-04-02 @ 15:28:27
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Sofia

fasiken vad duktiga ni är :D

2010-04-02 @ 18:54:54
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Puff

undra vrf du la dig kl 3 d¨å ;) HAHA kåtnisse<3

2010-04-02 @ 20:41:43
Postat av: emmi

Synd man redan har två stycken. Tycker han är så himla snygg!

2010-04-02 @ 22:27:30
Postat av: Johan

Y-E-S, äntligen har du insett hur man rider ;) haha

Men vad roligt! Hade han varit lite större hade jag varit intresserad ;)

2010-04-03 @ 21:08:33
URL: http://jwessner.blogg.se/
Postat av: Louise

Så duktiga! :D Blir ju bara till att fortsätta såhär när det går så himla bra. :D Grattis!! <3

2010-04-04 @ 16:05:32
URL: http://www.Aaero.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0