Stallet tidigt igår och sent idag

Oj, händer en del saker i livet just nu. Igår åkte jag tidigt till stallet och red och släppte ut hästarna vid 7. Fendi fick gå ut en sväng innan jag red, han blir så stressad över att vara sist kvar i stallet men tar man in honom själv är det inga problem. Pigg som en mört var han och jätteduktig! Jobbade mycket med att hitta rytmen och få med yttersidan på mindre volter. Något jag tycker vi hade lite problem med på tävlingen sist. Vi kämpade på bra och avslutade passet med att skritta ut en tur. Halv 11 pluggade jag med Nanna och Milos fram till 16.  Och sedan hängde jag bara hemma, möttes av en bukett rosor och ett gulligt kort från Mathilda. Att en bukett blommor kan göra en så glad?! Tack igen! 

På kvällen cyklade jag och Mathilda till Bonnie och gick en tur med henne. Sparkade boll utanför en skola och njöt av "sista" sköna sommarkvällen. Vi vet ju alla att den svenska sommaren är kort. Förhoppningvis har jag fel. 

Vaknade idag av att det luktade rök, haft problem med rökning i trapphuset men trodde att jag glömt något i köket igång. Det hade jag inte. Fick däremot svar på vem som rökt där senaste veckorna, en hemlös. Tänkt massor på denne hemlösa idag, det berör. Vill bara köpa nya kläder till honom och bjuda på en dusch och en bit mat. Hyresvärden svarade bara att "han är inte farlig". Nä, det förstår jag med men han kan ju inte sova i trapphuset? Kan de inte hjälpa honom innanför de svenska ramarna istället? Blir knappast bättre av att han sover där och röker som medför brandfara för ett helt hus. Många tankar som snurrar, jag tycker mest synd om honom. Hoppas livet löser sig för honom. 

Snart är tvättiden över här och jag ska gå till bibblan och plugga i 4timmar innan stallet och Fendi. Vet dock inte hur plugget ska gå idag? Hjärnan är som mos och jag ser konstant bakfull ut. Hoppas att jag inte ska bli sjuk. 

Fina buketten 

Ridit med dessa karledsskydd, Fendi lyfter lite mer på benen då. 


Min piggelin

Från ridturen i torsdags 



Kommentarer
Postat av: mumm

Love you!

2016-05-14 @ 20:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0