Skönt med vila, eller?

Egentligen kunde jag gjort undan stallet snabbt idag och varit hemma innan 18 för att ligga på soffan hela kvällen och slappa. Men gjorde jag det? Nej. Varför åka hem tidigt när man kan mysa med både Fendi och Viggi. Oljade hovarna, borstade och Fendi fick stretching och massage. Ingen idé att massera Viggi, hon är bara otacksam. Lite kli kunde hon sträcka sig till. Jag misstänker att Fendi har en liten muskelbristning i höger skinka. Inget som påverkar honom i nuläget men kan bli något i framtiden om det inte åtgärdas. Ska försöka boka in en tid hos Stefan snarast. Så länge han känns bra så kör vi på, finns ingen idé att göra en grej av det. Känslig som han är säger han ifrån om något plågar honom. 

Hur var jobbet idag då? Jo en ganska bekväm dag, slutade 16:20, lite post och bara två paket. Lokaltidningen var tunn och tog ingen plats i gula vrålåket. Tankade på vägen hem så det behöver jag inte göra fler gånger denna veckan. På tre dagar gör vi slut på en dieseltank, det säger en del om de sträckor vi kör. 

Just nu håller jag på att söka en studentlägenhet för att jag och Petter ska få ner bostadskostnaden. Petter är sällan hemma och jag kan hålla med om att det är onödigt att jag har en lägenhet på 67kvm men det känns också lite som ett nederlag att byta till en etta. Men men bara att acceptera situationen, det blir säkert mysigt att bo i en etta. Det blir ju ändå vad man gör det till, eller hur? 





Kommentarer
Postat av: mumm

Du är en äkta hästtjej! Gillar att pyssla i stallet trots en lång arbetsdag.All din omtanke för Fendi,har gett resultat han litar 100% på dig.
Kram
Mummi

2016-07-14 @ 07:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0