Kondition

Denna vecka fick vi lägga om schemat lite. Kom på (med hjälp av mammas påminnelse) att Fendi behöver vaccineras så imorgon eftermiddag efter jobb åker jag till Slöinge och fixar det. Därför får Fendi sin vilodag imorgon och vad passade inte bättre än ett konditionspass idag? Jodå, vi red upp till travbanan för att träna upp flåset. Tyvärr var det stumt och torrt i marken så vi kunde inte galoppträna som tänkt men istället travade vi sju varv i ett bra arbetstempo. 25 min tog det allt som allt sedan hoppade jag av honom och promenerade hem. När sadel och allt var av fick han sig en lång och svalkande dusch. 

Som belöning fick Fendi sin nya mash efteråt. Köpte en ny sockerfri Mash idag och kraftfodret för känsliga magar. Plus en lucern. 1000kr fattigare men allt för min prins välmående. 

Här är fodret från St hippolyt

Glada och peppade innan ridning 💜 lägg märke till fendis rena mule som torkas av regelbundet med våtservetter hehe. 


Nu ska jag gå och duscha sen sova. Är väldigt trött efter denna dagen. Jag är tillbaka i Simlångsdalen och kör nu. Blir ett par veckor där innan jag är i Oskarström igen. Brumm brummmmm

Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: mumm

Det bästa till den bästa eller hur?

kram
mummi

Svar: Ja, det bästa till min älskling ❤️❤️
Linn Skjetne

2016-07-26 @ 07:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0