Bilen hämtad men inte färdig

Nu är bilen hämtad från verkstaden och jag är 6500kr fattigare. Och ännu fattigare kommer jag bli när det nya avgassystemet kommer nästa vecka. Sedan får faktiskt Tea låta bli att vara krasslig och rulla fläckfritt fram tills jag har råd att köpa en ny bil.

Det var en ganska okej dag på jobbet idag. Vi kom iväg tidigt och trots tankning slutade jag kvar över 4. Cyklade sedan i ilfart till Gullbrandstorp och hämtade bilen. For vidare till stallet och fixade till Fendi och red. Vi var rätt okej idag, Fendi var lite flippig på hemvägen (en livsfarlig ny blomkruka stod i en trädgård) men själva passet skötte han sig.

Sista jobbdagen för sommaren imorgon! Även om jag redan veckan efter ska jobba minst två dagar. Känns ändå härligt att "avsluta" sommarjobbet. Jag gillar posten, det är ett perfekt extrajobb men inget jobb jag kan tänka mig i längden.

Ett desperat försök att hålla bilen sval under lunchen. Alla våra bilar saknar AC. I 26graders värme känns det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0