Blir nostalgisk

Eftersom målaren är här och jag gör i stort sätt ingenting började jag kolla igenom alla videor på kameran. En stor saknad efter Emmis dök upp när jag såg hans två starter från förra hösten. Han är 9år i år och förra hösten gjorde han sina två första starter i sitt då 8åriga liv. En felfri start i 90cm och en felfri grundomgång i 1m andra gången(med ett missförstånd i omhopp och två ner). Han är en blivande stjärna och jag hade mer än gärna haft honom hos mig på heltid. Om jag hade fått välja en häst utöver fendi hade jag aldrig tvekat, det hade blivit Emmis. En genomsnäll kille med två rävar bakom öronen(precis som fendi haha), ett perfekt hopphuvud med en bra teknik. Ja vad mer kan man kräva? Plus att han är lite bockig och busig vilket jag gillar! Trots sin stora storlek, hela 176cm över marken, känns han som en 165cm häst att rida, lyhörd och extremt känslig för hjälper. 
 
Här har ni 1m rundan från förra året
 
Bjuder på en bildbomb nu. Alla bilderna är tagna av Gunilla. 
 
 
Bröderna fluff <3
 
 
 
Hehe, ser ut som en mygga. Stilga Emmis!
 
 
Lite cirkus måste man ju göra
 
 
 
 
 
 
 
 
Såhär glad blir man av häst. Häst är bäst!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det var bästa sommaren :)

2015-05-02 @ 13:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0