Vaknat onödigt tidigt

Klockan är ställd på 07 och såklart vaknar jag en timme för tidigt och kan inte somna om. Något som aldrig skulle hända för min kuwaitiska sambo. Hade vi bott nära stallet hade jag gått ditt och börjat jobba. 

På schemat idag då? Dior, Amuesant och Robin ska ridas av mig. Velkana av Kristian och Tilli av Abdullah. Vet inte riktigt om vi ska göra något ohästigt på kvällen men jag tror det. Min chef var på väldigt bra humör igår och det gillas, hoppas han är likadan idag. 

Tror vi ska klippa Robin idag så vi kan klippa både Amuesant och Cordo imorgon. Robin är den värsta att klippa men vi klarade av det sist med tålamod och brems. Jag kommer aldrig någonsin låta bli att klippa hela hästen efter att ha jobbat här. Det blir en otroligt stor skillnad om man klipper öronen, hela huvudet, kroppen och benen. Till och med mulen! Vi klippte nackstycket och insidan av öronen på dior när han var pleggad sist, så otroligt fint! 

Tilli och jag igår, jag var lyckligast på denna fina häst! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0