Så har min dag sett ut

Vart har dagen tagit vägen? Tiden har gått så fort och nu ska jag snart sova igen. Gick ju upp vid 6(okej då, snoozade till 06.20 även om jag inte gillar att snooza), tog ut hästarna vid sju och var på jobb 07.20. Jobbade fram till 15.40 och körde direkt till klubben. Böt om till ridkläder och tränade Bliss för KG från 16.10 ca till 17.15. Som vanligt ville KG testa vad man går för och höjde upp en 130cm bana och Bliss inte hade några problem att ta sig runt. Bliss hoppar väldigt trevligt men jag behöver rida in mig på henne mer, jag behöver bli lite snabbare i landningen och få tillbaka henne i tid på lite trängre distanser. Jag är i alla fall nöjd och det var KG med, han tyckte jag red henne bra och tydligen hade KG sagt något om 150cm när hon hoppade så bra. KUL!  150cm är väl att ta i men hade varit kul att hoppa lite högre på henne, vem vet, kanske 150cm blir aktuellt i framtiden. Den som lever får se. Jag ska tävla Bliss 110cm och 120cm i Munka om 10dagar tror jag det blir, nästa fredag alltså. Kommer bli spännande, ska bli kul att rida avd A med.

Kom hem till stallet rund halv 6 och sadlade upp Lucky direkt och trimmade honom på banan, fina prinsen kändes ganska bra idag!

Bestämde mig för att rida på gräset idag på Fendi eftersom att han ska gå på gräs imorgon. Broddade honom och såklart lyckades han trampa sig själv med brodden på framsidan och fick ett sår. Verkar ganska ytligt och han haltade inte eller var öm så vi får hålla tummarna att han inte får ont av det eller blir svullen. Skulle vara så typiskt om han inte kunde tävla imorgon. Förlåt Fendi men du är så himla klantig ibland :( Aja, han kändes fin att rida idag och det var skönt att inte behöva bråka med honom dagen innan tävling(sist var han ju en pain in the ass dagen innan). Fendi gjorde fina byten och var sansad, mycket trevligt.

Nu har jag pysslat klart och ska duscha innan jag lägger mig. Tänker lite extra på min älskling som sitter och flyger nu i Norge. Vi skulle egentligen pratat ikväll men Hans är inte klar med flygning förän 23-tiden så det får vänta. Försöker alltid lägga mig i tid när det är tävling.

Tyvärr hade jag ingen filmare med på träningen idag eftersom träningen började tidigare och mamma inte hann dit. Istället bjuder jag på en film från Skyrup på Bliss. Första gången jag rider henne.



Hej hopp, håll gärna en tumme för mig och pållarna imorgon. Heja Fendi och Sixten!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ska nt Sara rida de mer?

2012-06-05 @ 23:39:51
URL: http://idaalovehed.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hon ser väldigt trevlig ut, vad roligt för dig Linn!

2012-06-06 @ 09:56:12
URL: http://Johannalassnack.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0