Några dagar senare

Kommer knappt ihåg när jag bloggade sist, har inte haft tid. Finns saker jag glömt att blogga om också, aja kommer väl vid ett senare tillfälle.

Igår gjorde jag min första jobbdag sedan julas, det var kul att vara tillbaka, fick rida de två favorithästarna i stallet, Windhover och Troll. Troll flyttar antagligen till helgen så var kanske sista gången som jag red henne, blandade känslor, men har bestämt mig för att inte falla för en häst igen på jobb. Så som jag gjorde för CC. Aaah CC, kan fortfarande drömma om honom och bli sur över att jag inte hade pengarna när han skulle slumpas bort. Han har det i alla fall mycket bra hos sin nya ryttare, alltid något.

Eftersom att Fendi varit allmänt fucked up sista tiden bestämde mamma och jag att vi skulle försöka longera honom i ridhuset(något som inte gått innan då han bara dragit iväg på ett håll). Satte på honom en graman och gouge så han inte skulle kunna dra iväg, vilket funkade. Longeringen var menat för att se om han haltade eller rörde sig konstigt. Vänster varv gick bra, han tuffade på så fint(inte mycket inspänd alls), bytade varv till höger och han stod BARA på bakbenen, suck, när han väl gick fram gick han inte helt rent på höger bak. På rakt spår syntes det knappt. Men men det ska kollas upp och han ska till Sylvana och Maritta på måndag, Fendi gick omkull i vintras och tror kanske att något hänt då. Han har varit dum sedan igångsättningen efter vintervilan, men jag har trott att det varit energin som spelat honom spratt. Aja inget är ju fastställt, men på måndag får vi veta vad som är fel. 

Kan i alla fall glädjas åt att han var sååå duktig med lastningen, lastade honom själv. Något som skulle varit omöjligt för några månader sedan, duktig pålle. 

Hans sov här från onsdag, mys mys. Även om vi båda sov dåligt var det supertrevligt att vakna upp vid en goding som honom. Trångt att sova två nu för tiden, dock inte sängen som krympt, mer att Hans börjar efterlikna Arnold. 

Jag börjar bli mini-Arnold, gick ruskigt bra på gymmet idag, blev ett rygg- och bicepspass dock utan marklyft, ca 1,5timme. Har kört marklyft varje vecka nu som jag tränat och kände att jag behövde ett break från det. Några dragremmar har jag inte heller, skulle verkligen behöva det. Aja kommer. Köttade magen idag också, hoppas på träningsvääääärk nu. Höll på att kräkas av bananshaken haha. Skunk!

Laggo-Luge har varit superfin sista dagarna, idag fick han ett dressyrpass på utomhus banan på klubben, han tyckte det var toppen. Imorgon är det en hästfri-dag(aja mockningen kommer jag inte undan) då jag och Hansieboy ska på dagsutflykt, vart det bär av vet vi inte ännu. Lite beroende på hur vädret blir, jag har i alla fall bakat en kaka och gjort picknickmat. Tur vi har något att prata om imorgon också, vägde mig nämligen idag haha. Skämt å sido, men väger just nu 57,6kg. Inte så illa, med tanke på att jag känner mig mer stark än någonsin. Muskler väger ju mer än fett så kommer förhoppningsvis gå upp lite mer innan sommaren. Tror jag kommer hamna på runt 62kg. Det ska dock INTE vara fett. Lite skillnad från min 52kg som jag började med på gymmet i ljhed, önskar jag hade någon bild...

Nu blev jag sugen på att gymma igen, det är bra. Längtar till måndag, ska försöka hinna med ett ytterligare konditionspass denna veckan också. Blev 1timme cykling i massor av vind i måndags. Skönt att jag kunnat börja cykla igen, saknat det. Får i och för sig alltid 40min cykling dagarna jag gymmar men det känns inte som nog. Det ger inte tillräckligt! Endast 3dagars gym denna vecka och två konditionspass(om jag räknar de jag ska hinna med i helgen), skärpning Linn!

min fina vän Malin, som jag håller hårt i! Gonna miss you this summer.


Emil und i.


Kaffejööög med sugrör är tydligen = party. SnyggingHans, fråga mig inte vad jag ser ut som... suck.


Nu blir det nattning av hästar och högskoleprovsplugg.

Thaaarråå

Kommentarer
Postat av: erika

ska du göra högskoleprovet i Ängelholm? :)

2011-03-25 @ 21:15:32
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Malin

Lycka till med plugget, bejb! Kan inte du förresten komma till Vasa i sommar? ;) kommer sakna dig då med. Blir kanske en sommar i Skåne nästa år istället, vem vet? Puss!

2011-03-25 @ 23:39:34
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Camilla Gustavsson

Vart jobbar du någonstans? :)

2011-03-27 @ 16:07:25
URL: http://camillagustavsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0