Ponnyn visad

Visade ju Joris idag för en spekulant, gick väl sådär. Joris är ju hur go och snäll som helst, men just för denna köpare passar han inte. Han är en tävlingsponny med MYCKET go i. Skulle haft en liten tuff kille eller tjej som vill ut och vinna med honom. Det hade gjort Joris glad.

Är lite ledsen att jag missade VC-hoppningen idag. Angelica vann ju, det är helt sjukt. Fyfan vad duktig och lovande den tjejen är. Skolad av Ted också, säkert därför hon kommit så långt + bra hjälp nu. Jag blir lite smått avis, tänk att få vinna i sin världscupdebut?! Det är galet, galet bra!

Se bara här!!


Blää vad trött jag är nu. Skulle vilja sova, men det kan jag ju inte när jag har en liten valp att ta hand om. Aja, det var i alla fall mycket trevligt att umgås med Malin nu i helgen, ser fram emot hennes besök nästa helg igen. För att denna helgen skulle blivit fulländad hade jag behövt träffa min underbara pojkvän. Som till och med var så söt och satt och tittade på küren igår, naw. Smälter en aning. Får fixa så han kan trimma Laggy en dag snart igen, bara han blir frisk.

Ridturen idag tillsammans med Malin var hmm... speciell. Eftersom att Fendi har fetedamp höll han på att sparka av Laggy huvudet, som TUR var gjorde han inte det, träffade inte ens. Hade han gjort det hade jag dött långsamt. Vill att det ska bli vår nu och mjukt i backen så man kan ut och trimma. Mommy kommer hem från sthlm på onsdag i alla fall så då blir det ridhuset med båda på torsdag kanske. Laggy måste komma igång och hoppa också om han ska tävla om en månad. Visserligen bara en 110cm lokalt, men ändå.

Just de, red Fellow en stund idag också innan Joris blev visad. Fellow bjöd på en fläskläpp men var annars fin. Han är väldigt lätt att rida i form osv. Lite seg i slutet men han är ju inte helt igång heller.

Kommer en liten videosnutt på Fellow från idag.


Hej hejs

Kommentarer
Postat av: Malin

Shit... jag fick också gåshud... :D FY FAN VAD HON ÄR GRYM!!! Hon kommer gå långt! Iiiih. Nästa år är det din och Laggys tur att vinna er världscupsdebut ;)

2011-02-27 @ 20:15:58
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Postat av: Lovisa

Vad är det för skillnad på upplägget mellan lokal 110 och en regional 110? Du måste väl ha hästen i samma träningsskick oavsett tävling, eller?? Konstig inställning speciellt när du haft en häst med ryggproblem.Lycka till.

2011-02-27 @ 23:30:42
Postat av: Linn svarar

Skillnaden mellan 110 reg och lokalt är mer att en lokal knappt är 110. Stor skillnad precis som på reg 130 och nationell 130. Oftast kortare banor när det är lokalt också. Jo visst ska man ha hästen i nästan samma träningsskick oavsett tävling, men det är ju skillnad hur lätt man gör olika saker. Lucky hade kunnat hoppa 110 när som helst, han gör det lätt. Så är det ju för en elitidrottare också, även om de vilat flera veckor skulle de inte hoppa lika lågt som en otränad, springa lika långsamt som en otränad osv. Hoppas du förstår vad jag menar. Lucky är frisk i sin rygg nu och varit det sedan många månader tillbaka, jag har bara tagit det lugnt. Skulle han ÄNDå inte kännas bra till sin första start skjuter jag upp den. Det finns ingen stress liksom. :) Vet inte om jag ska ta ditt "lycka till" positivt eller negativt, men tack ändå.

2011-02-28 @ 08:25:44
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Lovisa

OK, då förstår jag. Naturligtvis var det ett positivt lycka till, skulle aldrig skriva det annars.

2011-02-28 @ 10:59:47
Postat av: Linn svarar

Tack så mycket :)

2011-02-28 @ 11:10:23
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Malin2

Gaaalet bra är hon! Det hade varit rätt grymt att vinna WC-debuten.

2011-02-28 @ 12:35:35
Postat av: Frida

Får gåshud av att se hennes ritt igen, stämningen inne i arenan var helt underbar och prisutdelningen bestod av leende och glädjetårar hos de flesta där inne! :)

2011-02-28 @ 22:30:07
URL: http://fridastuhr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0