Sadelprovning avklarad

Som jag misstänkte(men inte ville inse) låg Cwd sadel inte alls bra. Inte alls bra... Provade att rida i tre olika Amerigo sadlar, en DJ, en CC och en VEGA. DJ och CC låg bra, men DJ låg allra bäst. Helt perfekt till och med. Får inte rida i min CWDsadel mer så vi ska ha en Amerigo DJ + 2,5. Tills vi får vår nya sadel (antingen ny eller begagnad, beroende på vad som finns) får vi hyra en sadel från RidIn så länge. Precis den sadel jag provred i. Något som jag kallar service. Tjejen som hjälpte oss var supertrevlig och kunnig, hon hjälpte Gunilla med och hon bestämde sig för att köpa en VEGA till Emmis.

Kan inte beskriva hur Lucky kändes när han fick på sig en sadel som verkligen passade honom superbra. Hade jag någnsin fått prova att rida en world cup häst så är det säkert som att rida Lucky med den sadeln. Helt underbart. Jag är så glad att vi ÄNTLIGEN hittat något som känns helt 100. Tusen tack till RidIn.

Ja som ni förstår kan jag inte sitta kvar med min CWD sadel för skojs skull, den är nu mera till salu. Och jag hoppas att den blir såld SNABBT!

CWDsadel, 2007, half deep. Utmärkt skött. Fantastisk att rida i. 20.000kr Nypris ca 31.000kr.
Hade mer än gärna haft kvar den, men måste få loss pengar till en ny sadel. Tyvärr är man inte gjord av pengar...:(


Love Linn


Kommentarer
Postat av: Johan-you-know-who

Åh, jäkla skit... Du älskar ju din CWD... Men en sån Amerigo DJ är också sinnes skön! Only the best for Lucky! :D

2010-03-12 @ 09:18:48
URL: http://cochon.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Hm vad är det för bomvidd på den?

Rak eller svängd bom?

Vill ju ha en cwd till Rapunzel, men att köpa en ny nu när hon växer tar emot.

2010-03-12 @ 14:12:27
Postat av: Linn Skjetne

Den är normal mot vid, 17", svårt att svara på det med bommen, antar att den är mer åt det rakare hållet. Det är en standardmodell, den är inte specialbyggd på något sätt :)

2010-03-12 @ 17:20:58
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: caroline

tråkigt att behöva byta sadel när det är en så fin. Min sadel som bara är 6 mån ligger inte heller bra längre så sadelutprovaren kommer på måndag tror den blivit för smal:/

2010-03-12 @ 23:14:19
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Åh jag som ska köpa en ny sadel.. VILL HA!!!<3

2010-03-13 @ 22:44:28
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Intressant!

2010-11-04 @ 18:48:10
Postat av: Anonym

ccc

2010-11-05 @ 00:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0