Hovslagaren på besök

Kom precis in från stallet, Olle,vår hovslagare, har precis varit här. Olle är ganska knäpp/rolig/galen men en riktigt duktig hovslagare, kan inte annat än tycka om honom. Skor snabbt gör han också, två hästar på lite mer än en timme. Skönt, för några år sedan hade vi en annan manling hovslagare som skulle vila mellan varje hov. Och ja, det  tar en väldig tid om tre hästar ska skos. Idag var det bara Fellow och Phiis som skulle skos. De skos var 7.e-8.e vecka och Lucky skos var 5.e-6.e vecka. Så nästa gång är det bara Lucky som ska skos. Det kan vara händelserikt ändå eftersom att Lucky inte är speciellt glad för att bli skodd. Men sedan vi började ha Olle som hovslagare har allt blivit mycket bättre. Även om Olle anser att Lucky är ett physkfall. Jag som Luckys "mamma" kan inte annat än INTE hålla med, Lucky är bäst på alla sätt i mina ögon.

Även om Olle ibland är lite knäpp är han fortfarande världens bästa hovslagare, att ha en hovslagare som alltid ställer upp och gör sitt jobb är guld värt. Vi kommer hålla hårt i honom, för ni vet väl själva hur svårt det är att hitta en hovslagare som man är nöjd med?

En liten bild på Fellow och Olle in action. Dock en gammal bild.


Love Linn


Kommentarer
Postat av: Helena

ja olle är riktigt bra faktiskt. skor min storhäst också!

2010-01-11 @ 15:07:57
Postat av: Linn Skjetne

jaa just det, det har han ju sagt till och med :) Han är grym!

2010-01-11 @ 15:09:20
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Ida

Olle är en rolig filur. Brukar bråka med honom på djursjukhuset ;)

2010-01-11 @ 16:47:28
Postat av: Linn Skjetne

Haha, han håller alltid på, haha!

2010-01-11 @ 17:29:47
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Jennie

vår hovslagar tar rätt långtid på sig, men vi trivs så med henne och hon gör ett kanon jobb att jag inte tycker det spelar någon roll, inte när man har en häst iaf!

2010-01-11 @ 18:14:02
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag lever under samma tak som min hovslagare, lite lagom lyxigt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0