Härlig dag med sol

Hej på er! Idag har det varit en härlig dag i stallet, Emisant och Velkana fick avmaskningsmedel igår och vilade idag så jag hade bara Robin, Dior(e Flipper d'Elle) och Tilly att rida. Red både Robin och Dior på galoppbanan, helt sjukt egentligen, galoppbanan är lika bred som en ridbana och 2km lång. Underlaget är alltid vattnat och bra. Innanför galoppbanan är det en enorm golfbana med diverse dekorationer. Som vanligt blev jag fotad när jag red, denna gången på Robin i full galopp. Märkligt men redan första dagen blev jag fotad och blivit det varje dag sedan dess, samma saker händer Evelina.

Tilly red jag på arenans uppvärmningsbana, gick hur bra som helst. Det har varit arabutsällning på stora banan hela dagen och de har jagat de stackars hästarna med plastpåsar för att framhäva deras gång. Inte riktigt vad vi vill uppnå med våra djur. Spännande att se någon helt nytt i alla fall, att folk lägger så mycket pengar på att enbart ställa ut hästar? 

Imorgon ska jag rida Dior, Tilly, Robin och Emisant. Härligt! 

Tyvärr har min hjälm blivit stulen när jag var i stallet så gårdagen var lite tung. Blev lite gladare när jag fick veta att Abdullah ska köpa en ny till mig. Han kände sig ansvarig för att jag jobbar för 
honom, jag tackade såklart inte nej men underströk att han absolut inte ska känns sig skyldig. 

Dags att sova! 

Velkana och Evelina 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0