Äntligeeeeen!

Lastningen med Fellow & Phiis gick mycket bra. Fellow var superduktig i slutet och gick in och ut 6ggr utan tvekan. Riktigt härligt, går det lika bra imorgon ska han få åka till ridhuset i veckan. Wiiehooo. Phiis var också duktig, han går in och så, men tycker det är läskigt att stå kvar transporten. Nog för att han är så stor, skulle helt enkelt haft en lastbil. Hmm, vi får väl se, om vi har råd någon gång blir det lätt en b-kortsbil eller en c-korstbil. Det har jag och mamma kommit överrens om.

Har ni några lastningsproblem med era hästar? Vad i så fall?


Precis käkat middag, fisk. Inte någon favorit, men det var lax så det gick ner. Pappa hade massor av grönsaker som tillbehör och det är riktigt najs, dock sitter jag här som en uppblåst säl nu. -.-

Funderar på om jag ska ut och springa en runda eller om jag ska torska(passande efter fiskmiddag, eller kanske ska säga "laxa" haha) och låta bli. Var ändå ute igår 50min och sprang i skitsnön. Oooh vad jag svor, helt sjukt. Jag fick nog ur mig ett års förbrukning av svordomar på 50min. Jag kommer hamna i helvetet, förlåt.

Hoppas ni haft en trevlig alla hjärtans dag, min har varit som en vanlig dag. Härligt.

Love Linn


Kommentarer
Postat av: Amanda - allt går om man bara vill

min storhäst måste stå brett och är väldigt ostabil. det är extremt jobbigt eftersom han alltid måste åka ensam -.-!

2010-02-14 @ 17:46:52
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Jennie

MIn lilla älskling går in utan något problem, men vi kan ändra bommen(fortfarande rak) så han står på 70% istället för 50%. Annars inte så mycket, kan ha lite brottom ut och man får ta det försiktigt i höger svängar.

2010-02-14 @ 18:05:32
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Maja

Min häst stod alltid som ett ljus i transporten, det var aldrig några problem. Men så när hon skulle undersökas på kliniken i Skara och de gav henne fel dos narkosmedel så att de inte trodde att hon skulle överleva gick det sedan inte att köra henne på över ett år utan att hon fick panik och höll på att ha sönder transporten. Hon kom nästan alltid ut och blödde på flera ställen, usch vad hemskt det var!

Men efter mycket förtroende-övningar och tid att smälta sin upplevelse gick det bättre.

Vi tog även hjälp av en superkool westernsnubbe som fick in henne utan problem efter 5 minuter, haha!



Nu kan jag lasta henne helt själv!

Det är bara att gå fram till lämmen och peka in så går hon - det är himla smidigt!

2010-02-14 @ 19:21:52
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja vi har duktiga sötnosar :)

2010-02-14 @ 20:13:47
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Puff

kvasten i rumpan så XD

2010-02-14 @ 21:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0