Succé

Jag behövde inte vara orolig att komma hem "för tidigt" idag. Åkte till stallet halv 5 och kom hem 11. Det var ett härligt tidsfördriv minsann. Dagens tema för hoppningen var styrka och spänst. Under uppvärmningen fokuserande jag på att ha kontroll över en större galopp utan att han blir lång och springig. En bra känsla fick vi till och trots att han var väldig spooky i början fokuserande han på helt rätt saker när jag bad honom. Vi avslutade på 5,5an där han fick gå tillbaka till en mer samlad galopp och han fick spänna bågen igen för att hinna upp med sina ben. Fick till några riktigt bra språng. Ett par språng på 125cm blev det till sist och nu orkar han hoppa ordentligt när det blir lite högre. Till skillnad från för en månad sedan när han tydligt visade att han inte var stark nog.

Det går framåt alltså, vi är snart tillbaka på vår gamla höjd! För två år sedan kunde vi lätt trava in i 5,5an och avsluta på en bred oxer på 130-140cm. Med samma upplägg som nu kan vi nog vara där om en månad. Vi får väl se, man vet aldrig vad som händer. Längtar efter att tävla min lilla gosse!

Imorgon blir det vattengympa igen. På måndag blir det endast en skrittur så han för chans att återhämta sig. 💙

Mockade hagen idag och drog bort allt onödigt ogräs jag kunde hitta.
Dagens bana. Fyrkanten var till uppvärmningen. Perfekt för en större galopp och Fendi fick sträcka sig lite.
Fendi undrade vilken snyggingen var så han var tvungen att hälsa😉
Spolad och nöjd efteråt.
Blev en ganska fin bild på honom när jag släckte halva ridhuset
En välförtjänt tvångspuss 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0