Full fart

Dagen har gått i ett. Började med att lämna Tea på verkstad. Sista fixet för denna gången, ett nytt avgassystem och nya tändstift. Tea vrålade av lycka när jag vred om nyckeln. Ingen är gladare än jag att hon äntligen är fixad. Nu kan vi förhoppningvis köra många mil till innan det är något nytt att fixa. Hoppas på det i alla fall. När Tea fixades red jag först Fendi på slingan, det är varierande underlag där och stigen går upp och ner. Perfekt balansträning och styrka. Jag vet att han skulle vilat idag men eftersom jag fått ändrade planer ang morgondagen passade det bättre med vila imorgon.

Efter Fendi red jag en ponny i stallet som jag rider då och då. 11:40 hämtade jag bilen och körde mot stan och hemåt. 12:15 var jag hemma efter att ha handlat på väg hem och lämnat bilen på parkeringen på jobbet. Då hade jag 40 min på mig att käka lunch, koka kaffe, duscha, klä mig, sminka mig och packa ihop alla saker innan det var två timmars föreläsning. Efter föreläsningen sammanställde vi våra svar på frågorna från studiebesöket vi hade igår. 16:10 cyklade jag vidare till jobbet och där stannade jag två timmar. Hjälpte till med streckkodspost och sortering av post. Kl 19 låg jag som en klubbad säl i soffan. Tog mig bara ur soffan när jag skulle göra toast. Jag har ätit alldeles för mycket toast dessa dagar, måste skärpa mig och laga något vettigare snart. Men imorgon blir det inte. Går i skola 9-16 och 16:30 ska jag med en i stallet och kolla en häst till henne. Fendi får kärlek när vi kommit tillbaka. Hans dagliga omvårdnad är ett måste.

Nu ska jag sova. Måste vara pigg imorgon när vi ska börja med vårt engelska arbete. 😴


Kommentarer
Postat av: mumm

FLITIG SOM EN MYRA, KOM I HÅG ÅTERHÄMTNING !

kram
Mummi

2016-09-08 @ 07:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0