Dagarna har gått i ett

Jag är numera hemma från min lilla minisemester. Åkte direkt hem från flygplatsen i måndags med undantag för ett stopp på subway i stan för att inhalera en stor macka i bara farten. Somnade en timme på soffan hemma innan jag for till stallet och fixade åt Fendi och sa hej till honom. På en halvtimme var allt klart där och jag körde vidare till jobbet. Jag hade en kille som övade med mig och vi låg riktigt bra till enda tills trafikledaren ringer och säger att det går dåligt för två så vi måste hjälpa en av dem. Så vi körde från Harplinge till Våxtorp, för er som inte vet är det så sjukt långt ifrån varandra. Tog 35 min att ens möta upp henne... Jag var inte riktigt nöjd eftersom jag drog på mig en förkylning i Finland och under två flygningar kunde jag inte tryckutjämna så huvudet ville explodera. Explosionskänslan har stannat kvar i två dagar men just nu känns det bra. Vi, jag och killen som övade fick jobba över 40min och slutade 21:55. Var väl bra med lite extra pengar såhär i efterhand.
 
Somnade relativt snabbt när jag kom hem. Dagen efter var det skola 8-10. En ganska meningslös föreläsning med massor av siffror. Helt irrelavant för vår utbildning. Om jag vill veta hur många av sveriges befolkning som vill bo på landet istället för stan så googlar jag. Åkte hem efter föreläsningen och sov två timmar och lagade pasta innan jag åkte till stallet. Red Fendi tjugofem min på fotbollsplan, det var det min kropp orkade. Hjärnan skvalpade ikapp med fendis rörelser. Han var över förväntan efter fyra dagars vila. Inget trams alls, bara massor av energi. Idag däremot var han megamupp no.1. Fast inte hela tiden, bara i början 2min och 1min på mitten av passet. Helt klart godkänt, hade måste ha samlat på sig så mycket hyss under fyra dagar i hagen. Värmde upp på fotbollsplan och avslutade på ridbanan. RIktigt fin känsla emellanåt. Duktig Fendido! 
 
Imorgon har vi vår första lektion om Djurskyddskontroll. Detta kommer bli såååå mycket roligare än den andra kursen Sustainable rural environment. Sammanställde min introduktionsuppgift tidigare idag, allt är så mycket lättare när ämnet är intressant. 
 
Här är videon jag lovade för många dagar sedan. 
 
Jag kommer bjuda på många härliga bilder från Finland senare i veckan. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Åååh, underbart med sån långsamt stigande galoppbacke! Ser jättemysigt ut!

2016-09-23 @ 12:33:24
URL: http://sevendays.fi/malinullastina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0