Haft fullt upp och inte haft tid för er

Veckorna har rullat på i en hiskelig fart. Tenta, rapportskrivande, tävling och flytt har hållit mig sysselsatt.

Tentan skrevs i måndag, en dålig känsla. Jag tror jag failar den, tyvärr. Gör om den om två veckor i så fall.

Rapporterna är inskickade och vi ska opponera på varandra nästa onsdag. Skönt med några lugna dagar.

Idag lämnade jag äntligen över nycklarna till gamla lägenheten. Jag och Petter gjorde ett grymt bra jobb med städningen i tisdag så den lämnades över i ett bra skick. Efter överlämnandet åkte jag till stallet och mötte upp Maxime från Bruno Delgrange för att han skulle hjälpa mig med min sadel. Den har inte legat optimalt sedan han viktnedgång och jag ville bara få det bekräftat och sedan åtgärda det.

Han höll med om vad jag sa och han såg att den klämde på manken med bara ullpadden. Resultatet av besöktes blev att han kunde göra mer rum för manken men då skulle han behöva ändra bommen och göra den smalare. Det skulle bidra till att sadeln hamnar i bakvikt och skulle börja klämma på andra ställen (han sa mycket mer men orkar inte skriva allt i detalj). Jag för bara acceptera att Fendi ser ut som han gör. Han är ingen häst med rund rygg och han har en manke som ett isberg.

Vi kom fram till att jag skulle fortsätta rida med tunna brunopadden och fårskinnspaden tills jag köpt en ny tjockare Brunopad. Brunopaden är väldigt bra för den har ett hål för fendis manke. Jag hade kunnat rida med två paddar som jag gjort senaste tiden men det är omständigt att passa in det varje dag. Dock tror jag att fårskinnspaden kommer användas vid hoppning.

Tävlingen senast var både bra och dålig. Första klassen hade vi lite otur och rev sista hindret i grunden. Känslan och hoppningen var bra annars. I andra klassen red jag som en kratta och stressade Fendi helt i onödan. Därför rev vi två. Jag måste skärpa mig.

Jaja. Detta var en snabb update om dagarna som gått. Vi hörs senare!


Kommentarer
Postat av: mumm

Bra att du är i gång igen med bloggen.
Love you!
Mummi

2016-11-05 @ 08:07:03
Postat av: Gunilla

Snyggingar!

2016-11-12 @ 21:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0