Så duktig han är!

Nu är jag hemkommen efter 5 timmar i stallet och ridhuset. Herregud vad det kan ta tid att fixa allt åt två hästar (Mathilda är i Florens och gottar sig) och sen åka till ridhuset med den ena och dra fram alla hinder själv och sedan plocka bort allt. Sen måste ju Fendi få extra mycket kärlek och mys efter att han varit iväg så det tar också sin tid. 

Men, det var helt klart värt det. Dock hann jag inte laga några matlådor som jag hade tänkt men som tur är har Petter förberett för detta och jag har lunch i frysen till imorgon. Imorgon får jag ställa mig och laga pastasallad på kvällen, det är ett måste. 

Tillbaka till Fendi. Han är väl en stjärna, det är verkligen inga problem att åka iväg med honom själv. Supersnäll att lasta, köra och göra i ordning. Ännu snällare att rida! En perfekt häst helt enkelt för en ensam och övergiven student. 

Körde lite galoppbommar som uppvärmning idag. En trevlig känsla och rytm. Sedan fokuserade vi mest på spänst och styrka idag genom att hoppa en studs med fyra hinder och sedan en trekombination som avslutning. När vi hoppade studsen så varvade vi med att ta galoppbommarna mellan gångerna för att få kontroll och rytm. Det var ett givande koncept måste jag säga. Jag märker att Fendi inte är tillräckligt stark ännu och det är inte konstigt med tanke på att han varit sjuk en tid. Han kämpade på bra och hoppade väl. Alltid har han öronen framåt mot hinder men när han blir trött så surar han under transportsträckorna mellan hinderna. Som högst hoppade vi 95cm i kombinationen och det räckte gott och väl med dagens form. 

Det är roligt att vara tillbaka igen! Nästa helg gör vi ett nytt pass 👍🏻
Möttes av denna söta blick när jag anlände till stallet ❤️

Såhär snällt stod han när vi gjorde i ordning. 


Glad häst som inser att vi ska hoppa och inte tönta runt i dressyr. 


En trött Fendi efteråt 😂 ingen risk att han skulle springa iväg haha! 


Nu ska jag skynda mig och duscha sen sova. Jobbet kallar 07 imorgon som vanligt! 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad duktig! :)

2016-07-11 @ 10:00:40
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0