Kondition på schemat

Vi höll planen och körde kondition idag. Det blev ett och ett halvt varv i trav först sedan ett varv i lugn galopp innan vi höjde tempot. Ena långsidan var lite spooky och det blev automatiskt lugnare där eftersom jag fick fokusera på att ha Fendi rak. Men på den andra långsidan hade vi fullt fokus och ett bra vägvinnande tempo. Blev tre varv i den ökande galoppen och sedan avslutade vi med ett varv travjogg innan vi skrittade hem och duschade av all svett. 

Travbanan är inhägnad som en hage och har två hagöppningar i varsin ände. Nu ska vi få höra något otroligt! Jag kan både öppna och stänga där UTAN att hoppa av. Inte nog med att det är läskigt med eltråd så hänger det en laminerad lapp där och flaxar. Inte ens den är Fendi rädd för. För några år sedan hade han krupit ur sitt skinn om mamma räckte mig en startlista. 

Åter till dagens tränjng. Vi gjorde ett bra jobb, Fendi och jag. Mina ben darrade av all mjölksyra men Fendi visade inga tendenser till trötthet. Däremot när jag skulle åka hem så stod han och klippte med ögonen och läppen hängde. Lite trött verkade han bli 😉 imorgon är det vila för gossen. 

En dag på posten med lokaltidning väntar imorgon. Det är rätt okej ändå, ca 4 av mina 600 hushåll som inte vill ha gratistidning så det är bara att langa till nästan alla. 

Bjuder på en gammal bild på Fendi. 4år ❤️

Jag och Felicia från helgen. Söta brorsbarn. ❤️




Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad duktigt av honom :) Jag önskar att jag också hade tillgång till en sådan bana, låter som toppenträning!

Svar: Ja den är toppen verkligen! 😃
Linn Skjetne

2016-07-12 @ 22:27:42
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0