Utesäsongen är igång

Äntligen har utesäsongen satt igång igen både jag och fendi är överlyckliga över detta. Vi inledde utesäsongen med en 120 och en 130 i Trolleholm på deras stora grusbana. 
 
120cm: 
Planen var att inte rida fort utan att bara få ett bra flyt och ta sig i mål felfritt. Jag tycker vi både följde planen och med lite tur knep vi sista placeringen i klassen. Jag är så glad för denna lilla tur, det är inte ofta jag kniper sista placeringen för antingen rider man fort och kommer högt upp eller så river man och åker hem utan något. Tackar för detta i alla fall! Vi blev alltså 9.a och känslan var god efter rundan och Fendi lekte sig runt. 
 
130cm: Dags för nydebut i 130cm, sist jag red 130cm var i Trolleholm förra hösten. Jag startade precis i slutet i 120cm och eftersom jag bytte klass till 130cm så fick vi starta tidigt. Ingen vila för Fendi mellan klasserna men vi behövde inte rida fram mycket heller. Tog ett par 130cm språng på oxern och räcket innan jag gick banan och när klassen började hoppade vi ett par språng till innan det var dags att gå in på banan. Jag gillade banan men känner mig ringrostig på 130-banor. Rev första hindret men sedan hoppade vi felfritt resten av banan. Jag vet inte varför vi rev, jag tror att Fendi inte uppfattade bakbommen och landade rakt på den men jag kan också ha slarvat med galoppen. Tyvärr är inte ettan med på filmen så kan inte visa men ja, så är det ibland. Nästa gången satsar vi på nollan! 
 
Det känns som vi var helt redo för att rida 130 igen. Tog ett sista räcke på 135cm på framhopp innan vi gick in och han anstänger sig fortfarande inte. Hur mycket hopp har han i sig egentligen? Jag är otroligt glad för min Fendi och det var glada miner i bilen hem. Lättare att köra hem 1h 45min när man har en bra tävlingsdag bakom sig. Tusen tack till min "fan-club" bestående av mamma, pappa, Gunilla och Nelson som kom och tittade. Och ett ännu större tack till Mathilda som groomar så bra och kommer med kloka åsikter och tips, detta gör oss till ett dreamteam. 
 
Tack för filmningen Gunilla! 
 
120cm. Glöm inte att ändra kvalitén till HD.
 
130cm. Det var sjukt kort i röd-vita kombinationen men fendi lyckades hoppa felfritt. 
 
Bilder kommer en annan dag. See ya

Kommentarer
Postat av: mumm

Fina ni är, det ser så lätt ut.Fendi ser som han hoppar runt på 1 m.

2015-04-20 @ 18:31:17
Postat av: Gunilla

Jag har 1:an också, ska ladda upp den filmen också, tog bort den för jag spontant säger "neeej" på filmen när ni river...haha....

Svar: Hahha okej 😉
Linn Skjetne

2015-04-23 @ 07:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0