Han som kämpar för mig

Fendi är så otroligt duktig och fin, idag kämpade han för mig lika väl som förra helgen. Jag gav honom bättre förutsättningar att vara felfri denna gång och det räckte till en seger i första klassen. Tyvärr kunde jag inte hålla mig utan en blackout idag så vi rev sista hindret i grunden i andra klassen. Kan inte minnas när jag red 105-110 på fendi senast men vad roligt det var. Vi hade det lätt och roligt båda två. Definitivt viktigt att gå ner i klasser då och då. Nu låter det som om jag försöker antyda till att jag rider worldcup i vanliga fall men så är inte fallet. För mig är det stor skillnad på 1m och 120-130klasser och för en glad amatör som jag är det nyttigt att ibland ta ett steg tillbaka. Det är faktiskt så att ibland innebär ett steg bakåt två steg framåt i slutändan. Åkte hem med en mallig häst och jag själv kände mig nöjd med fendis prestation(ännu en gång). Han är helt enkelt bäst! 

Nu ligger jag nerbäddad i sängen och är hur trött som helst. Slängde ihop en form av curry-kycklinggryta som lade sig som en sten i magen. Matkoma deluxe. Gunilla vet vad jag pratar om 😉 påtal om Gunilla ska jag äntligen få träffa henne och hästarna imorgon. Som jag saknat Emmis och Hailey nu när jag inte ridit dem på flera veckor pga allt tentaplugg. Just det, fått svar på geovetenskapstentan och jag skrev G! Till och med nära ett VG. Det trodde jag inte när jag gick från tentasalen. Bara miljön kvar nu...

Imorgon ska jag äta middag med pappa på eftermiddagen. Mamma är i Sthlm och en dotter-far-middag kunde inte vara mer lägligt än på farsdag. 

Tack till Mathilda som var en grymt bra hästskötare idag! Jag hästskötade även åt henne på morgonen då hon och viggson satte en väldigt fin nolla i 90cm och i och med denna händelse plockade de även hem sin första rosett. Bara ett smakprov på vad som komma skall. 

Fina bilder från idag:

Ser ni?! Rosetten på huvudet!! Och inte ett enda damp. Med vänlig hälsning, stolt hästmamma 




Älg haha






Kommentarer
Postat av: Guilla

Ni är BÄST! :)
Haha matkoma ja det vet vi vad det är. Ser framemot söndagen idag :)

2014-11-09 @ 08:00:29
Postat av: Guilla

Ni är BÄST! :)
Haha matkoma ja det vet vi vad det är. Ser framemot söndagen idag :)

2014-11-09 @ 08:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0