Lite dålig uppdatering men nu så

Förlåt för att jag inte uppdaterat er senaste tiden! Får väl gå igenom de senaste dagarna så ni inte missar något. Insåg precis att jag inte bloggat sedan vi var lediga sist?! Woooow det var bannemej dåligt. 

I måndags kväll blev det bestämt att jag klockan 0345, tisdag morgon, skulle flyga till Dubai en lite tur och sedan komma tillbaka igen senare samma dag. Allt blev väldigt komplicerat, jag missade mitt flyg och satt och ugglans trött som ett as på flygplatsen. Kom hem vid 15 och då kunde jag sova en timme innan det var dags att åka till stallet. Hela tisdagen var väldigt märklig och våra chefer var efterblivna, ska ge er några exempel. När vi kvällen innan bokade min biljett(Abdullah gjorde det) utgår jag ifrån att han informerar mig om  det är så att det faktiskt finns två flygplatser i Kuwait och att jag INTE ska åka till den vanliga. 0240 står jag på fel flygplats och har ingen aning om var den andra är. Får ta en taxi eftersom Evelina redan hunnit åka därifrån. Ännu en gång var det för tight mellan mina flighter och det gjorde att jag missade mitt flyg. 

När jag och Evelina kommer till stallet på eftermiddagen, lite senare än vanligt eftersom att vi sovit till 16, får vi reda på att 7 hästar ska ridas. Jodå de är inget omöjligt men när Abdullah inte kan bestämma sig om han ska rida eller inte och att man får planera om hela tiden är det inte så lätt. Plus att vi fick reda på detta kl 18.30 och ljuset till arenan släcks kl 21. För en gångs skull blev det ombytta roller och jag blev serverad med hästar från Abdullah. Jag och Evelina red i alla fall alla hästarna men kom hem sent. 

Dagen efter, onsdagen, var vi mer döda en levande. Vi bestämde oss för att köpa med lunch från 360 Mall och ta med den ut till farmen och lata oss där. Sagt och gjort! Samma sak gjorde vi faktiskt på torsdagen och då badade vi också i havet. Helt sjukt vad varmt det var, knappt svalkande. Hann också träna på gym, sola och gosa med hunden Lennon. På tal om Lennon, ringer jag Abdullah och frågar vems hund som är på hans farm. Får svar att det säkert är någons hund som någon glömt men att vi gärna får ta hem den. Då har jag bara en fråga, hur kan man glömma en hund? Aja vi tog inte med honom hem men vi ska köpa med lite mat till honom i veckan. 

På kvällen red jag och Evelina ut med Bandar och efter det gick vi ut och käkade middag. Hur trevligt som helst! 

Igår var det fredag och dags för tävling, bara för Amuesant denna gången. Jag red Tilli, Amuesant, Robin och Dior på morgonen sedan putsade vi och badade hästar innan vi åkte hem för lunch. Kl 15 var vi tillbaka och knoppade Allan, Pia(Bandars häst) och Amuesant. Tävlingen började halv 5 men det var extremt långsamt denna gången och klass två hade sin bangång 1945(!) och Amuesant var i klass tre, 135cm. 

Min chef förvånade mig igår, han startade som nr tre i sin klass och red INNAN bangången. Detta är inget som är vanligt för honom! Riktigt imponerande eftersom att jag många gånger fått värma upp hästen när han är sen. Tack vare denna uppvärmning hoppade Amuesant strålande och nollade!! Hur duktig som helst! I väntan på omhoppningen, som endast hade tre ryttare, började det storma och luften blev fylld med sand. Arrangören ställde in omhoppningen och kommande höjdhoppningsklass och de tre ryttarna som skulle hoppa omhoppning blev delade ettor. Så ja, Amuesant vann! Även om han sämst hade blivit trea men en omhoppning var det riktigt bra presterat! 

Idag är vi alla fall lediga, egentligen skulle vi åkt ut till en privat Ö igår kväll men kustbevakningen tillät inte oss att åka ut med båt i vädret. Så himla tråkigt, nu är vi hemma istället och gör ingenting... 

Abdullah, Ali och Noura

Omhoppningssnack till ingen nytta

Kul att Amuesant börjat blomstra så, han kommer vinna något stort snart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0