Konstig dag

Idag har vi inte åstadkommit så mycket men ändå tog allt en jäkla tid. Skulle klippa Amuesant men när Evelina hade klippt halva cordos hals så sa maskinen tack och adjö. Sjukt irriterande eftersom att den är använd en gång, igår. Jag ska klippa Amuesant med den gamla maskinen imorgon innan Abdullah(från Saudiarabien, inte min chef) kommer och ska hoppa honom innan tävlingen. Man får bara starta två hästar per ryttare och då valde såklart Abdullah de bästa, Tilli och Robin. Velkana är dum på riktigt och kommer inte starta alls som det ser ut nu, den enda som klarar av henne är Kristian och han har ingen lincens. Som jag skrev ovan ska Amuesant ridas av en ryttare från Saudiarabien. 

Hoppade Dior imorse och det gick inte jättebra, han var ofattbart stark och Kristian vill att jag byter både nosgrimma och bett. Bättre lycka nästa gång. Abdullah hatar dior och förstår inte varför jag vill fortsätta med honom. Men det struntar jag i, jag tror faktiskt att han kan bli något, om ett år eller så. 

Kolla så fin Robin blev med sin nya klippning. 



Finaste Robin och Abdullah när de tränade imorse för Kristian. 



Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jätte-fin. Tycker jag känner igen Robin-hoppstilen :)

2014-03-18 @ 06:08:30
Postat av: Klara

Jag kanske har missuppfattat allt nu men de du jobbar för verkar inte ha speciellt trevliga åsikter om vissa av hästarna... Vem säger att man hatar en häst liksom?! Förstår mig inte på såna människor för fem öre.

2014-03-21 @ 09:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0