Grattis på födelsedagen!

Idag är det ingen vanlig dag för idag fyller min bästa vän Camilla år! Stort grattis till dig vännen, hade gärna firat dig denna fredag men det blir svårt när jag är i Kuwait. Saknar dig massor i alla fall. 
 
 
Annars rullar allt på här i Kuwait. Tyvärr har jag gjort något med min rygg så jag går runt med en konstant smärta. Ska faktiskt ta en alvedon innan jag drar tillbaka till stallet. Idag är det fredag som sagt och det är helgdag för Kuwaitarna. Detta märkte jag när jag satte mig i bilen imorse och skulle köra till stallet. Helgdag = normal trafik. Halleluja! 15min till jobbet i stället för 40-45min är LYX! Denna lyx gäller även imorgon. 
 
Idag har jag badat både Snoopy och Robin samt gått en 20min promenad med alla förutom Oxer. Oxer har boxvila i en vecka och igår bytte jag hans bandage och det såg fint ut.
 
Det var tävling på vår klubb igår och det tog hela kvällen. Blev ganska mörkrädd när jag såg första klassen, de 5 första ekipagen vägrade ut sig eller trillade av. Detta hade varit mer förståeligt om det hade varit en svår 130cm bana men det hör till saken att det var en 105cm klass. My god... 
 
Något som är väldigt annorlunda mot Sverige är att här behöver man inte ha en banbyggare, vem som helst får bygga. Sjukt udda. Kristian byggde 135cm banan och tur var väl det. Han hade en 19m distans som blev kvar till klassen efter och det ställde såklart till en del för ryttarna som uppenbarligen stegar men inte kan räkna ut hur många galoppsprång det blir. 
 
Dags att ta en snabb dusch och laga lunch. Blir middag ute med Kristian och Khalil ikväll. Khalil är vår libanesiska hovslagare. Blir fint att komma iväg från stallet och göra något annat. 
 
 
 
Hej svejs
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tusen tusen tack min fina vän!! <3 Saknar dig också!
Puss & Kram

2014-03-08 @ 18:30:01
URL: http://camillagustavsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0