Regnet öser ner här

Dagen började med att jag gosade och gjorde i ordning Cat för en ridtur. De hade precis vattnat ridhuset så det plaskade där inne och det läckte igenom mina skor bara av att jag skulle gå 5m. Kändes inte jättelockande att rida runt där så bestämde mig för att ta ett par varv på galoppslingan runt hagarna istället.  Det gick hur bra som helst och Cat är verkligen fin! Hon är precis så pigg som man vill ha en häst, mjuk, lydig, rörlig och rolig. Jag tror Abdullah kommer ha väldigt roligt med henne och jag kommer inte vantrivas av att trimma henne varje dag sen. 

Ikväll ska vi rida lite över bommar i ridhuset. Abdullah tycker hon har lite kort galopp så han vill att hon sträcker på sig ordentligt. Marie(en av de som driver stället här) ska iväg och äta middag med sina elever och Alex(den andra som driver detta) är iväg med en häst och förmodligen kan jag trimma och bygga bäst jag vill utan att någon stör. 


Fina tjejen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0