Dags att uppdatera

Ojdå, det var flera månader sedan jag bloggade va? Vet inte ens var jag ska börja. Tiden bara går och jag hinner knappt med i svängarna. Nu är det jullov och det känns skönt att ha klarat av en termin på högskolan. Min utbildning känns 100% rätt och mina pluggkompisar gör plugget betydligt roligare. Sedan att vi passar bra ihop utanför skolan och kan dela ett par flaskor vin då och då gör inte saken sämre. 
 
Under flera veckors tid har vi slitit som djur med vårt första projekt. Projektet är numera inlämnat och vi rockade både opponering och redovisning. Vår lärare fick till och med gåshud, så bra var redoviningen. Inte illa va? Tyvärr är det svårt att njuta av jullovet eftersom vi skriver två tentor två veckor efter att vi börjat skolan igen. Miljövetenskap och kemi. Jag kämpar med kemin, det är svårt och helt nytt för mig. Vi får se hur det går helt enkelt. Om det hade gått att välja hade jag hellre skrivit ett nytt projekt eller skrivit två tentor i miljövetenskap. Tyvärr finns inte dessa valmöjligheter.
 
Två dagar kvar till julafton. Fendi har redan fått sina julklappar, magnesium, nytt foder, nya skor och saltsten av mig och mamma. Han fick även en ännu tidigare julklapp den 12/12 när osteopaten Stefan var på besök i stallet. Jag har inte kollat upp fendis välmående på år och dagar eftersom jag aldrig misstänkt något. Inte på det sättet som jag märkte att något var fel som med Lucky. Jag hade delvis rätt, det var inget allvarligt med Fendi men han hade en gammal muskelskada i höger triceps och en ojämn muskling i vänster bakdel. Han fick lite stötvågsbehandling(som han genomgick utan dampanfall!!) och jag fick i uppgift att massera honom med liniment tre ggr i veckan. Fendi har varit fin att rida sista tiden men efter behandligen har ridningen tagits till en helt ny nivå. Får en WOW-känsla varje ridpass. Han är mycket lättare att jobba med och rör sig mer luftigt. Vi, jag och Fendi, tackar mamma otroligt mycket för denna välbehövliga julklapp. Vi behövde inte komma tillbaka på något återbesök men kan säkert vara bra att kolla honom om 6 månader igen när ett par tävlingar gått. 
 
Längtar extremt mycket till tävlingarna kommer igång igen. Vi tränar oerhört hårt nu innan Fendi får två veckors vintervila när jag ändå har fullt upp med tentamensplugg. Efter två veckors vila kommer han få en vecka med lugnt arbete innan vi börjar trimma hårt inför tävlingssäsongen igen. 
 
Jag åker till Helsingborg och firar jul med mamma och mormor. Pappa är hos farfar i Trondheim och Petter stackarn jobbar och står i. Som plåster på såret ska vi fira jul i Lule med hans vänner och familj. Ska bli otroligt mysigt att åka till Lule igen. Förhoppningsvis får vi se lite snö också. Brorsan + familj åker till Lycksele. Undra om det är en slump att vi båda träffat varsin norrlänning? En bra slump i sådana fall. 
 
I och med att Petter jobbar på julafton valde vi att ha julafton för tidigt ihop. Jag fick en fantastisk julklapp av honom, Foo Fighters biljetter till deras konsert i London den 19/6-15. Ska bli helt otroligt att se dem där!! Kan knappt hålla mig och vill helst se dem nu. Håkans konsert var epic men jag tror att detta kommer bli minst lika bra.
 
Älskar att få bilder på honom när han är borta från mig. 4dagar tills vi möts i sthlm och flyger vidare till Lule. 
 
Guldgossen, värd all tid och pengar.
 
Jag och Petter for till Helsingborg för några helger sedan och promenerade med mamma och pappa + hund på stranden. Mysdag!
 
Jag har klippt av mig mitt hår. Här är en bild efter att jag och Julia rockat redovisningen med resten av gruppen. 
 
Världens trevligaste och goaste kille. Hade en riktigt mysig "julafton" som slutade med härliga youtube-klipp och en nostalgitripp i min gamla bilddagbok. 
 
Vi har gått och blivit grisgalna också, en minigris kommer befinna sig på vår gård i framtiden. Fendi kommer bli bundis med den. 
 
Hoppas ni uppskattade min uppdatering. Ska försöka göra det lite oftare. 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Gott att höra att du trivs bra med skolan. Härligt att höra att Fendi mår så bra. Jag har alltid visst att det var hos dig han skulle må som bäst att få vara :)Det känns gott i hjärtat. Kram på er!

2014-12-25 @ 08:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0