Tiden flyger förbi

Gud vad tiden går fort här nere, jag har redan bott här i två månader. Behöver knappast skriva att jag trivs för det har ni säkert redan förstått. Jaha vad har hänt sedan den förra uppdateringen? Det var tävling i torsdags och Abdullah red både Amuesant och Robin. Tilli sparar sig till en större tävling den 24/4. Amuesant gick 120 och rev nästsista hindret med överlägset snabbaste tiden.  Abdullah red på 62 och vinnaren red på 66. Väldigt irriterande men båda skötte sig och ibland behöver man tur för att vinna också. 

Robin gick 140cm och hoppade helt fantastiskt. Tyvärr fick inte Abdullah ihop honom helt till andra kombinationen och de rev insprånget, sen tappade Robin ett framben på oxern efter och rev där med. Så ja, ett misstag var. Satsar på felfritt nästa gång! Kul i alla fall att se att Robin hoppar så väl nu, han hoppar med hela kroppen och allt är mer kontrollerat. 

Jag skulle tävlat Dior i 105cm men eftersom att Kuwait är Kuwait så ska en del saker vara väldigt komplicerat. Jag kan inte bara bli medlem i en utav de tre klubbarna som finns här utan jag måste göra tusen saker plus att det kostar 6000kr och säsongen är strax över. Diors ägare kommer hem från Holland idag så ska snacka med honom. Han har bland annat köpt en ny häst och jag hoppas den kommer till Kuwait. 

Igår hade vi en ledig dag men jag åkte och jobba ändå, det var trevligt! Dior är så otroligt fin nu och både jag och Kristian ser skillnad på honom från dag till dag. 

Just nu lutar det åt att Abdullah ska till Holland istället för Tyskland. Blir säkert bra det! Men inget är klart ännu, fast Europa blir det efter att jag varit hemma två veckor i juli. 

Till dig som undrar varför jag inte skriver om Sigge och Hans är det för att jag inte träffar dem här. Båda två har det bra i alla fall om det är det du undrar över. :)

Här är lite nya bilder 

Amuesant innan dagens pefekta pass

Shakers Snoopy och jag


Dagligen har vi Linn och Tilli mys! 

Perfekta Dior 


Gårdagens visa ord från Jens. Stämmer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0