Måndag

Idag är det måndag men det känns som vilken dag som helst här. Vi var i stallet redan 07.00 imorse, jag började med att rida Allan och han var riktigt fin. Vilken härlig häst! Sedan gjorde jag i ordning Amuesant och även han var en stjärna idag. Robin blev promenerad av Evelina när jag klippte Allan, nästan hela hästen är klar men ska klippa med lilla maskinen i öronen och på lite andra småställen. Han är alltså inte bara fin att rida, han är trevlig att hantera också. Trots att han varit hingst ett bra tag. 

Idag red jag åter igen Dior och han var skit, stark, stel och allmänt bajs. Vet inte om det har med att han vilat två dagar eller om det är för att jag inte ridit honom själv på 5 dagar. Fick trycka till honom ordentligt idag för att han ens skulle ställa sig och göra något vettig istället för att streta emot. 

Abdullah ska träna Robin ikväll, Shaker likaså. Allan ska träna med Ghazi, lyllos honom. Annars har det inte hänt så mycket, ser ut som att det kan lösa sig med medlemsskap ändå och kanske hinner jag med en tävling innan vi far till Europa. Beror på hur snabbt Abdullahs pappa agerar. 

Dags att hoppa in i duschen och duscha av Allans hår, därefter blir det köttbullar med pasta till lunch. Idag måste jag hinna med en powernap, igår skapade jag alldeles för länge men mamma och Hans. Såklart var det värt det men är trött idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0